ERC no posarà obstacles a l'acord de govern entre Junts Pel Sí i la CUP. El diputat al Congrés i número 2 a la llista republicana pel 20-D, Joan Tardà, ha explicat aquest dimecres que es comprometen a signar "qualsevol xec en blanc" per desencallar les negociacions, que no han fructificat després de la reunió entre Govern, CUP i ERC al Palau de la Generalitat.
"A tot vol dir a tot", ha respost quan se li ha preguntat fins a on estava disposada a arribar Esquerra. Tardà ha recordat que el candidat de Junts Pel Sí a la presidència de la Generalitat continua sent Artur Mas i ha desitjat que el pacte per a la seva investidura arribi abans d'aquest dijous que ve. En tot cas, ha subratllat que l'actual "moment històric" necessita que els estadistes, "es diguin Junqueras, Mas o Baños", anteposin els interessos generals als de partit.
Si les formacions no arriben finalment a una entesta, "hauran comès el delicte d'alta traïció a la voluntat popular", ha advertit Tardà. A més, segons ell, cada dia que passa sense que hi hagi pacte de govern es reforça a "l'adversari". "Els que negocien han de saber trobar l'acord, per això són els nostres dirigents i la ciutadania els ha ofert en safata de plata no només la seva representativitat sinó també les seves emocions", ha afegit abans de recalcar que els catalans "no els hi perdonarien mai" que no es posessin d'acord.
ERC ofereix «un xec en blanc» i no posarà cap condició a CUP ni a CDC per arribar a un acord
Joan Tardà subratlla que és el moment que els estadistes, "es diguin Junqueras, Mas o Baños", anteposin els interessos generals als de partit
ARA A PORTADA
Publicat el
11 de novembre de 2015 a
les 20:03
Et pot interessar
-
Política
Sant Jordi també a Brussel·les amb intercanvi de llibres i roses
-
Política
La regularització i Jordi Pujol trenquen la treva política per Sant Jordi
-
Política
Rajoy ho nega tot davant el jutge de la Kitchen: «No he destruït papers i no sabia que em deien 'El barbes'»
-
Política
El viatge de Jordi Pujol
-
Política
Jordi Turull visita Jordi Pujol: «Això de dilluns no té nom pel seu estat»
-
Política
El PP i Vox tanquen un acord per investir Jorge Azcón i governar junts a l'Aragó
