Malgrat que insisteixen que no volen quedar atrapats en una campanya de retrets, l'intercanvi verbal entre Junts i ERC és ja diari quan encara falten deu dies per al 14-F. Si bé Carles Puigdemont ha sacsejat l'inici de la jornada tot condicionant una eventual investidura de Pere Aragonès a l'assumpció del programa de Junts, el candidat republicà ha replicat de forma contundent en una roda de premsa organitzada per l'ACN: "Entre Illa, el candidat del 155, i un president independentista, crec que cap candidat independentista hauria de tenir dubtes".
L'aspirant a president dels republicans ha insistit que no li "entra al cap" que hi hagi qui es pugui mostrar dubitatiu arribat el cas i atribueix les paraules de Puigdemont al context de pugna enmig de la campanya. En tot cas, ha recordat que quan ERC i Junts han governat plegats sempre ha estat en base a un "programa acordat". Amb tot, ha insistit en el seu projecte de govern ampli de cara a la pròxima legislatura tot recordant que en la investidura de Quim Torra es van posar d'acord amb la CUP i que per aprovar els pressupostos es va forjar una entesa amb els comuns.
"Per superar les limitacions de l'actual Govern, cal aquest aliança àmplia amb JxCat, PDECat, comuns i CUP", ha defensat. Es tracta, ha subratllat, de bastir un executiu fort entorn a reivindicacions com l'autodeterminació i l'amnistia, així com de les polítiques d'esquerres i progressistes. És per això que ha defensat que "no es pot renunciar a cap eina" com la taula de diàleg, on és necessari, sota el seu judici, que s'hi assegui un Govern format pel consens d'aquells que consideren que el conflicte s'ha de resoldre votant. També ha reiterat la seva aposta per reeditar el Pacte Nacional pel Referèndum per tancar files a favor de l'amnistia de la mà d'entitats socials i sindicals.
Que Borràs demani "disculpes"
Els republicans subratllen sempre que tenen l'ocasió que no volen confrontar amb Junts perquè "no són els adversaris", però en les darreres hores la situació s'ha enverinat perquè Borràs ha assegurat en una entrevista a El País que Oriol Junqueras està "condemnat per corrupció". Aquest dimecres, Marta Rovira va exigir una rectificació i aquest dijous Aragonès ha assegurat que, si es tracta d'un error a l'hora d'expressar-se, se soluciona "demanant disculpes". L'1-O, ha afirmat, és "patrimoni de tothom" i vincular-lo a corrupció és "fer bons els arguments" de Vox.
Preguntat, però, per si considera que la causa judicial que recau sobre Borràs és o no sobre presumpta corrupció, Aragonès ha afirmat que no vol fer de jutge, però que en tot cas les informacions aparegudes s'han d'esclarir. Ha acabat dient que, en cas de confirmar-se que la candidata de Junts va fraccionar contractes mentre era directora de la Institució de les Lletres Catalanes, seria "un cas de corrupció".
Una conselleria d'Acció pel Clima
Durant la roda de premsa, Aragonès ha anunciat que si guanya les eleccions i és president crearà una conselleria d'Acció pel Clima. "Cal recuperar el màxim rang a nivell de Govern per integrar la gestió de l'aigua, de l'energia cap a un model 100% renovable, de gestió de residus i d'economia circular", ha explicat. Aquest departament se sumaria com a novetat a la conselleria d'Igualtat i Feminismes per la qual aposten els republicans.
[plantillaeleccions]
ERC replica a Puigdemont que, entre Illa i Aragonès, un independentista «no hauria de tenir dubtes»
Política
El candidat dels republicans considera que, "si es confirma" que Laura Borràs va fraccionar contractes, "serà un cas de corrupció"
ARA A PORTADA
-
Política 29-N, entre Maricarmen i l'amnistia Neus Climent | Ferran Casas i Manresa | Bernat Surroca Albet
-
-
Política Tots els escenaris possibles després del 29-N: de la revàlida de Sánchez a la «supermajoria» de Feijóo Bernat Surroca Albet
-
Política La CUP sotmetrà a la militància la decisió de no presentar-se a les eleccions espanyoles Pau Espí Solé
-
Publicat el
04 de febrer de 2021 a
les 11:52
Actualitzat el
04 de febrer de 2021 a les
12:22
Et pot interessar
-
Política
EH Bildu canvia de portaveu al Congrés: Mertxe Aizpurua no repetirà a les llistes pel 29-N
-
Política Puigdemont acusa el Tribunal de Comptes de «rebel·lia» per no aplicar-li l'amnistia
-
Política
Tornar, amb sentit institucional
-
Política
El DAFO del retorn de Carles Puigdemont
-
Política
El finançament: crònica de la mort de la gran aposta de la legislatura
-
Política
Feijóo evita parlar d'habitatge en l'inici de precampanya i promet un govern de «reconstrucció nacional»
