El ministre d'Interior en funcions, Jorge Fernández Díaz, ha censurat aquest dijous el desafiament de les autoritats catalanes per deixar sense efecte pràctic la decisió del Tribunal Constitucional que anul·la la prohibició de les curses de braus a Catalunya. "Hi ha alguns als quals els agrada molt prohibir", ha lamentat.
En declaracions a Onda Cero recollides per Europa Press, el titular d'Interior ha assenyalat que als partidaris de la independència els molesta "tot el que és espanyol" i els toros, als quals s'ha referit com la "festa nacional", són quelcom identificat amb l'Estat.
Resposta legal
"Es pot ser aficionat o no als toros, faltaria més", ha afegit Fernández Díaz, "però una cosa és que la Generalitat tingui competències per regular aspectes vinculats a la tauromàquia i una altra cosa que tingui dret a prohibir".
"I hi ha a alguns als quals els agrada massa prohibir. I és un avís a navegants", ha assenyalat el ministre, que ha recordat que les autoritats catalanes ja han advertit que actuaran "astutament" perquè en la pràctica sigui impossible que hi hagi curses de toros.
Fernández Díaz, sobre els toros a Catalunya: «Als independentistes els molesta tot allò espanyol»
El ministre de l'Interior en funcions assegura que a "alguns" els agrada molt "prohibir": "És un avís per a navegants"
ARA A PORTADA
Publicat el 20 d’octubre de 2016 a les 21:38
Et pot interessar
-
Política Detinguts dos menors acusats de filtrar a internet dades sensibles de Pedro Sánchez i dos ministres
-
Política El PSC valida l'acord Puigdemont-Sánchez però descarta un referèndum d'autodeterminació
-
Política Collboni arrenca el pols del pressupost 2026 amb uns comptes rècord i l'escepticisme de l'oposició
-
Política «Que vagin a avortar a una altra banda»: Ayuso es nega a fer el registre de metges objectors
-
Política El PSC votarà en contra de negociar el referèndum d'autodeterminació que demanava Junts
-
Política El permís per defunció s'ampliarà fins als 10 dies