Forbes avisa que l'Estat Català «no figura en els interessos americans»
Política
Un analista pronostica que la gira de Mas pels EUA "gairebé passarà per alt" a la premsa nord-americana
ARA A PORTADA
-
-
Política L'amnistiat Junqueras renova l'«intacte» compromís independentista des de la zona zero Lluís Girona Boffi
-
Política Bany de masses en la rebuda de l'amnistiat Lluís Puig: «L’estat espanyol ha perdut nou anys» Anna Mira Perich
-
Televisió Pedro Sánchez accepta la invitació de «La Revuelta»: Broncano l'entrevista aquest dijous Victor Rodrigo
-
Publicat el
08 d’abril de 2015 a
les 20:44
La revista econòmica nord-americana Forbes ha decidit "rebre" el president català, Artur Mas, amb un article d'opinió contundent en què assegura que "un hipotètic trencament d'Espanya per part de Catalunya no figura en els interessos americans, ni en els europeus, ni en els espanyols ni, fins i tot, en els catalans". Escrit per Daniel Rute, expert en política internacional, assegura que "Espanya és un exemple exitós de democràcia i desenvolupament" i creu que Mas serà rebut a la Universitat de Columbia per "una audiència limitada".
Rute, analista del prestigiós think tank Center for Strategic and International Studies (CSIS), creu que Mas "hauria de ser preguntat sobre com la independència de Catalunya afectaria realment la seva gent i les seves oportunitats de prosperar a llarg termini", en tant que dóna per fet que l'Estat català serà expulsat de l'euro i de l'OTAN, i que maldarà per retornar-hi malgrat el veto espanyol.
L'article assegura que les demandes catalanes són "desconegudes" i "gairebé passen per alt" als EUA, i pronostica que la gira nord-americana de Mas tindrà un impacte mínim a la premsa de la primera potència mundial, en tant que "l'aspiració del president Mas de crear un Estat català independent ha de ser vista amb un escepticisme considerable".
Rute reconeix també l'existència del dèficit fiscal català, ressalta la presència del català a l'escola i apunta que, "desafortunadament, els partits nacionals espanyols no han ajudat a donar arguments a favor de continuar amb la unificació".
Et pot interessar
-
Política
Els Estats Units justifiquen la denegació del visat a Colau: «Venir és un privilegi, no un dret»
-
Política
Comín ja és a Madrid per recollir l'acta d'eurodiputat abans de l'acte de retorn a Catalunya
-
Política
CHA i Front Ampli Aragó no es presentaran al Congrés per Terol per evitar «dispersió de vot»
-
Política
Bentornat, conseller Puig
-
Política
Sant Vicenç dels Horts rep a Junqueras i Romeva després de l'amnistia
-
Política
Illa furga en els dubtes de PP i Vox amb les pensions: «El sistema funciona, no peta res»

