Fotos: 1991, aquella primera ERC independentista
L'accés d'Àngel Colom a la secretaria general, el 1989, va situar la independència com a objectiu del partit en un procés que va durar uns dos anys
ARA A PORTADA
Publicat el
12 d’abril de 2015 a
les 19:00
Esquerra Republicana de Catalunya es va convertir en un partit independentista entre 1989 i 1991, a partir de l'elecció de l'osonenc Àngel Colom i Colom com a secretari general al congrés de Lleida. Fins llavors, des de la seva fundació el març de 1931, els republicans propugnaven un marc federal per a l'Estat espanyol, sempre i quan es respectés el dret a l'autodeterminació que el seu diputat Heribert Barrera va defensar amb intransigència durant l'elaboració de la Constitució de 1978.
Aquesta galeria de fotos recull moments i personatges d'aquells primers anys de la dècada dels noranta quan, gràcies a l'opció d'ERC, l'independentisme va passar a comptar amb una força parlamentària apreciable -una dotzena de diputats- per primera vegada des de la restauració de la Generalitat.
Les imatges procedeixen de l'arxiu històric del setmanari La Marxa de Catalunya, de Vic. Han estat escanejades i tractades per la secció de fotografia de Nació Digital.
Et pot interessar
-
Política
Sánchez exigeix reobrir l'estret d'Ormuz i preservar totes les centrals d'energia de l'Orient Mitjà
-
Política
Les eleccions més descafeïnades a l'ANC: sense sector crític i amb la incògnita de Lluís Llach
-
Política
Montero treu ferro a la plantada de Sumar i el partit lamenta «falta de coalició» amb el decret anticrisi
-
Política
Junts amenaça amb portar Renfe i Adif als tribunals per delictes penals
-
Política
Junts demana a Illa incloure una rebaixa a l'IRPF com a mesura per fer front a la guerra
-
Política
Neix una fundació amb Puigdemont, Aragonès i Torra com a membres per museïtzar la Casa Macià

