Fotos: 1991, aquella primera ERC independentista
L'accés d'Àngel Colom a la secretaria general, el 1989, va situar la independència com a objectiu del partit en un procés que va durar uns dos anys
ARA A PORTADA
Publicat el
12 d’abril de 2015 a
les 19:00
Esquerra Republicana de Catalunya es va convertir en un partit independentista entre 1989 i 1991, a partir de l'elecció de l'osonenc Àngel Colom i Colom com a secretari general al congrés de Lleida. Fins llavors, des de la seva fundació el març de 1931, els republicans propugnaven un marc federal per a l'Estat espanyol, sempre i quan es respectés el dret a l'autodeterminació que el seu diputat Heribert Barrera va defensar amb intransigència durant l'elaboració de la Constitució de 1978.
Aquesta galeria de fotos recull moments i personatges d'aquells primers anys de la dècada dels noranta quan, gràcies a l'opció d'ERC, l'independentisme va passar a comptar amb una força parlamentària apreciable -una dotzena de diputats- per primera vegada des de la restauració de la Generalitat.
Les imatges procedeixen de l'arxiu històric del setmanari La Marxa de Catalunya, de Vic. Han estat escanejades i tractades per la secció de fotografia de Nació Digital.
Et pot interessar
-
Política
Els Comuns fan una crida a la «mobilització» per l'habitatge i garanteixen lluitar per recuperar la pròrroga de lloguers
-
Política
Junqueras reivindica l'habitatge, els salaris justos i el bon funcioncionament dels tranports públics
-
Política
L'expresident Puigdemont critica que el Govern «no vol» corregir la pèrdua de poder adquisitiu de la classe treballadora
-
Política
CCOO i UGT clamen contra «el feixisme» i exigeixen la fi del «tacticisme» en habitatge pel Primer de Maig
-
Política Feijóo lamenta «la pressió fiscal» sobre els treballadors: «S'ha de treballar per viure, no només per pagar»
-
Política Pedro Sánchez treu pit per les dades d'ocupació i l'increment del salari mínim per l'1-M

