Fotos: 1991, aquella primera ERC independentista
L'accés d'Àngel Colom a la secretaria general, el 1989, va situar la independència com a objectiu del partit en un procés que va durar uns dos anys
Ara a portada
Publicat el 12 d’abril de 2015 a les 19:00
Esquerra Republicana de Catalunya es va convertir en un partit independentista entre 1989 i 1991, a partir de l'elecció de l'osonenc Àngel Colom i Colom com a secretari general al congrés de Lleida. Fins llavors, des de la seva fundació el març de 1931, els republicans propugnaven un marc federal per a l'Estat espanyol, sempre i quan es respectés el dret a l'autodeterminació que el seu diputat Heribert Barrera va defensar amb intransigència durant l'elaboració de la Constitució de 1978.
Aquesta galeria de fotos recull moments i personatges d'aquells primers anys de la dècada dels noranta quan, gràcies a l'opció d'ERC, l'independentisme va passar a comptar amb una força parlamentària apreciable -una dotzena de diputats- per primera vegada des de la restauració de la Generalitat.
Les imatges procedeixen de l'arxiu històric del setmanari La Marxa de Catalunya, de Vic. Han estat escanejades i tractades per la secció de fotografia de Nació Digital.
Et pot interessar
-
Política Espanya és el país que menys inverteix en defensa de l'OTAN
-
Política La Fiscalia Superior de Catalunya diu que ha actuat «raonablement ràpid» en les peticions d'amnistia a independentistes
-
Política Sánchez anuncia 1.300 milions d'euros en 10 anys per construir pisos «més ràpid»
-
Política La Moncloa rectifica i busca fórmules per no comprar bales a Israel