El Govern s'ha donat tres mesos per concretar el pla per ampliar la capacitat de l'aeroport del Prat. Concretament, el vol tenir per a principis del 2025. La comissió tècnica s'ha reunit aquest mateix dimarts per primer cop des de la presa de possessió de l'executiu de Salvador Illa, tal com ha confirmat la seva portaveu, Sílvia Paneque. Ella mateixa també ha precisat davant dels mitjans que en el procés d'elaboració participaran ambientòlegs per fer compatibles els vols intercontinentals amb el respecte mediambiental.
La comissió, al seu torn, estarà formada per grups de treball específics -on participaran també experts del món aeronàutic- que s'espera que treballin lluny dels focus mediàtics per aconseguir, "amb rigor i celeritat", complir amb el calendari previst. La també consellera de Territori, Transició Ecològica i Habitatge ha volgut treure pit de la "variada composició" de la comissió, de la qual formen part responsables d'AENA, el secretari general de Territori, Jordi Terrades; el secretari de mobilitat, Manel Nadal; i el de Transició Ecològica, Jordi Sargatal.
La trobada d'aquesta jornada, el contingut de la qual s'ha volgut tractar amb la màxima discreció, ha estat pilotada per representants de Territori i del Ministeri de Transports. Hi han participat per la banda espanyola, el secretari general de Transports, Benito Núñez i el director general d'Aviació Civil, David Benito. Per la banda catalana, hi eren Manel Nadal, Jordi Terrades, Jordi Sargatal, i el director d'Aeroports Públics de Catalunya, Jordi Candela. També han assistit tres representants d'Aena i altres d'Enaire, a banda de tècnics, enter els quals es troben especialistes mediambientals.
De la cita se n'ha extret el calendari a seguir i la dinàmica de les pròximes reunions, tal com han detallat fonts coneixedores dels fets, que han afegit que la reunió ha estat "més de treball i de perfil tècnic". De fet, aquestes mateixes fonts han reblat que la reunió s'ha celebrat "dins d'un marc de normalitat i de treball comú entre les diferents administracions amb la idea sempre de millorar el desenvolupament de l'aeroport Josep Tarradellas Barcelona - El Prat". En aquest sentit, han acordat treballar en el disseny dels grups per complir amb els terminis fixats i poder presentar una proposta tècnica.