El ministre espanyol d'Economia i Competitivitat, Luis de Guindos, ha afirmat aquest dimecres quela independència de Catalunya "no és raonable ni racional". Ha afegit que Europa està parlant de reguladors únics, supervisors únics, cedir sobirania i major integració econòmica, i "qui no vulgui ser aquí per descomptat s'equivoca i va contracorrent", ha asseverat fent referència al debat sobre la independència de Catalunya. Ho ha afirmat el mateix dia que s'ha publicat un informe favorable a la independència i que ho veu avantatjós per a l'economia espanyola.
En l'obertura de la jornada 'Catalunya, una economia que avança' organitzada pel diari 'Expansión' i Banco Santander a Barcelona, i preguntat per la possibilitat d'independència de Catalunya, ha defensat que és una hipòtesi que "ni és racional ni raonable, i els inversors no la inclouen en els seus càlculs".
Ha estat taxatiu pel que fa al fet que no ha tingut constància de cap cas en què s'hagin endarrerit inversions per la incertesa sobre Catalunya, i ha incidit que la catalana i l'espanyola són dues economies "absolutament imbricades" perquè sempre han anat juntes.
En declaracions a la premsa abans d'obrir la jornada, que ha tingut lloc a la Pedrera, ha apuntat que "l'economia i el finançament catalans s'estan beneficiant de la millora de l'economia espanyola", i també està experimentant la seva pròpia recuperació.
Abans, Guindos ha tingut una trobada amb el conseller d'Economia i Coneixement de la Generalitat, Andreu Mas-Colell, i ha emmarcat la reunió en la "normalitat"; no han parlat de la consulta, però sí d'economia, d'investigació i innovació i del procés de venda de CatalunyaCaixa, que segueix els terminis previstos per ser col·locada en les pròximes setmanes.
ARA A PORTADA
-
Rufián i Tardà desafien el veto de la direcció d'ERC a la llista àmplia d'esquerres: «Venen salvatges» Oriol March
-
-
-
Font no llança la tovallola per presidir el Barça: «La vida ens oferirà una altra oportunitat» Neus Climent
-
El front educatiu es complica: l'acord minoritari es converteix en l'única certesa en plenes protestes David Cobo
Publicat el
09 de juliol de 2014 a
les 16:55
Et pot interessar
-
Política
Felip VI admet que hi va haver «molt abús» durant la conquesta d'Amèrica
-
Política
ERC proposa un paquet anticrisi amb una rebaixa de l'IRPF a les rendes baixes
-
Política
El Govern avisa que sense pressupostos caldrà limitar la despesa per pagar nòmines
-
Política
Els Comuns insten el Govern i ERC a no frenar els pressupostos per un «element tècnic»
-
Política
Feijóo demana a Vox que aparqui les «excuses» i faciliti els governs del PP
-
Política
Carlos Mazón no serà jutjat per la gestió de la dana
