És innegable que el PP utilitza el temut aparell tributari de l'Estat com un instrument polític. Una perversió del règim que arriba a punts del ridícul. L'exemple és la inspecció fiscal que des del mes d'octubre pateix l'Assemblea Nacional Catalana que provoca retrets entre la direcció de l'Agència Tributària a Madrid i els inspectors de Barcelona.
Després de mesos mirant els comptes d'una entitat que amb prou feines té quatre anys de vida, els tècnics tributaris no hi han trobat res. Només algun apunt comptable sense importància que podria generar algun dubte per qüestions de diferència de criteri entre l'entitat contribuent i la hisenda espanyola. Ni un error administratiu en una entitat que, tot i no tenir ànim de lucre, ha pagat fins a 250.000 euros en impost de societats.
Ara bé, per ordre de Madrid, els inspectors continuen escrutant els balanços de l'entitat per aviam si s'han deixat de declarar algun IVA d'alguna samarreta. De fet, han fet saber a l'ANC que no han trobat res però que des dels despatxos de Montoro els obliguen a trobar alguna cosa.
A la vista del poc èxit de la inspecció a l'ANC, Hisenda ha après la lliçó i lluny de fiscalitzar altres plataformes independentistes com l'AMI i fer-ho com entitat, busquen les pessigolles als seus alcaldes més representatius. N'hi ha un que ja està desitjant plegar per poder afrontar els homes de negre i les seves actes amb més serenitat.
ARA A PORTADA
-
Societat Barcelona supera la convocatòria de Blocus: un miler d’indentificats però sense incidents Pau Espí Solé
-
Societat «Existeix la violència gratuïta?»: què diuen els experts sobre les convocatòries d'aldarulls Pep Martí i Vallverdú
-
-
Societat Els Mossos no detecten motivacions polítiques en els saquejos: Blocus és «un fenomen» que s'alimenta del «FOMO» David Cobo
-
Publicat el
27 d’abril de 2015 a
les 21:59
Et pot interessar
-
Política
El precedent català de les coalicions al Senat: quan perdre vots dona millor resultat
-
Política
«Cada campanya electoral ha estat més bruta que l'anterior, i aquesta també ho serà»
-
Política
El PP exigeix «conseqüències» a Sánchez per l'accident de Toledo: «No es pot despatxar amb un cap turc»
-
Política
El Front Ampli demana la dimissió de Puente per l'accident de Toledo
-
Política
Els àudios de Sánchez i les trucades d’Aznar
-
Política
Puente s'aplica el manual de resistència per no dimitir
