
Ironia reivindicativa del conseller de la Presidència, Francesc Homs, per replicar el clam d'unitat espanyola que aquest divendres ha demanat el president del govern espanyol, Mariano Rajoy. Homs s'ha mostrat "totalment d'acord" amb el president espanyol qui ha recordat des de Barcelona que només els "grans equips" poden arribar a ser "els millors". Ara bé, pel conseller, però, l'equip no és el mateix.
Homs és partidari que aquest equip sigui una Europa "on tots els pobles puguin sentir-se de la mateixa manera que identificats, degudament representats". "Tenim el convenciment que la unitat fa la força i el marc europeu per competir avui al món és el marc adequat i idoni", ha assegurat Homs.
Exemple amb el TC
Per altra banda, el conseller de la Presidència també ha demanat al govern espanyol que defensi amb "l'exemple" el compliment de les sentències "fermes" del Tribunal Constitucional (TC). Només així, ha dit, "podran parlar amb un punt d'autoritat moral per dir que els altres també han de respectar el que ja venim respectant des de Catalunya plenament, que són les regles del joc establertes".
Com a proposta Homs ha demanat a Rajoy que podria començar per respectar les sentències del TC pendents de complir amb Catalunya en competències com ara les beques, el programa de subvencions o en matèria d'ocupació. Homs ha recordat Rajoy que Catalunya també aposta "per un gran equip" per ser competitius i que aquest marc és Europa