L'Assemblea Nacional Catalana (ANC) valora la possibilitat d'omplir la Meridiana per la Diada com a nova mostra de força de l'independentisme català. És una de les 300 propostes que ha rebut el secretariat nacional després de les mobilitzacions massives que s'han fet des del 2012, i sembla que és la que té més possibilitats, segons ha avançat el diari 'Ara' i han confirmat fonts de l'Assemblea a l'ANN. La proposta formal es farà aquest diumenge a l'assemblea general que l'ANC celebrarà a Lleida.
Les mateixes fonts destaquen que omplir la Meridiana seria un símbol de la transversalitat del procés perquè la via transcorre per diversos barris de la ciutat. A més subratllen els noms destacats d'alguns dels carrers que la travessen.
Entre les 300 propostes també n'hi havia dues que sobresortien, però que sembla que finalment es descartarien. La primera seria formar una estrella a la plaça de les Glòries, i el motiu per la qual es descartaria és perquè s'hauria de fer de nit perquè fos més visual i això dificultaria la mobilització ciutadana.
L'altra proposta que també es descartaria és la de fer actes simultanis a diverses capitals catalanes durant la Diada. En aquest cas s'apunta a la necessitat de no disgregar esforços i de concentrar-los tots en un mateix lloc.
I ara, omplir la Meridiana
Política
L'ANC pot aprovar diumenge una proposta d'una nova macro-concentració per la Diada a Barcelona
ARA A PORTADA
-
Política El pes electoral de les desgràcies: l’accident d’Urda passarà factura el 29-N? Toni Rodon | Irene Rodríguez
-
Política El govern espanyol aprovarà un decret amb ajudes pels afectats per l'accident de Toledo Neus Climent / Agències
-
Societat El PP es personarà com a acusació en la causa per l’accident ferroviari d’Urda Pau Espí Solé
-
-
Publicat el
10 d’abril de 2015 a
les 22:39
Et pot interessar
-
Política
Els «outsiders» del 29-N: quins partits són i a qui poden treure vots?
-
Política
El futur que espera a Junts després del retorn de Puigdemont
-
Política
El tàndem Rufián-Montero no tornarà a Barcelona i farà dos actes a Madrid abans del 29-N
-
Política
El PP acusa TVE de fer un «ús partidista» de la televisió per ajornar el debat electoral a Catalunya
-
Política
Colau i Rufián carreguen contra Junts i PP: «no es pot comptar amb ells en habitatge»
-
Política
Sirera sosté que «algú hauria de dimitir» a l'Ajuntament pels aldarulls a Barcelona
