El primer secretari del PSC, Miquel Iceta, creu que el PSOE haurà de buscar una majoria alternativa si la investidura de Rajoy, el 30 d'agost, fracassa. Des de la Selva del Camp, on ha fet una trobada amb militants del Camp de Tarragona, Iceta ha apuntat que "serà feina de tots" però en concret del PSOE "parlar amb altres forces polítiques per trobar un desllorigador".
"Ens oposem al fals dilema de Rajoy o terceres eleccions", ha insistit. Iceta creu que el PSOE no votaran la investidura de Rajoy. "No compartim les seves polítiques, la seva actitud i no creiem que la seva continuïtat sigui bona per Espanya", ha afirmat.. Segons Iceta, "hi ha alternatives a explorar i és el que farem si es verifica el fracàs de Rajoy la setmana vinent. El líder del PSC ha reiterat també que aleshores caldrà buscar una persona que pugui concitar una majoria alternativa que encapçala el PP i "parlar amb tothom, sabent que el PSOE és segona força".
El líder socialista ha explicat que el partit mai ha volgut avançar l'opció sobre quina seria la persona que concitaria una majoria a la cambra "per respecte als mecanismes institucionals" i perquè volen que es produeixi un debat d'investidura i parlar, posteriorment, amb la resta de grups per saber si és possible fer una majoria alternativa.
Iceta ha visitat aquest dissabte el consistori de la Selva de Camp, al Tarragonès, amb l'alcalde del municipi, Josep Masdeu, amb l'alcalde de Tarragona, Josep Fèlix Ballesteros, i amb altres militants del partit, amb qui s'ha reunit. En l'atenció als mitjans anterior a la trobada, el primer secretari del PSC també ha assegurat que està preocupat per l'atur a la demarcació. En aquest sentit, ha afirmat que té ganes que s'iniciï el projecte del CRT de Salou i Vila-seca i que el govern sigui responsable.
Pel que fa als Jocs Mediterranis que s'han de celebrar a Tarragona el 2017, Iceta ha reclamat que les administracions i el govern espanyol "no es distreguin" i comencin a fer efectives les aportacions econòmiques a què s'han compromès per tirar endavant les infraestructures necessàries per a la seva celebració.
Iceta creu que el PSOE haurà de buscar una majoria alternativa si la investidura fracassa
Política
El primer secretari del PSC reitera que caldrà trobar un candidat que pugui concitar suport ampli al Congrés
ARA A PORTADA
-
Política L'independentisme evita caure en el replegament identitari per la Diada Bernat Surroca Albet | Lluís Girona Boffi
-
Política La llengua reactiva els joves per la Diada: «Vull poder parlar en català a la universitat» Lluís Girona Boffi | Paula Rovira Moreno
-
Política La reivindicació de l'estat propi torna al centre de Barcelona: les millors fotos de la Diada Hugo Fernández Alcaraz | Ricard Novella
-
-
Política La manifestació de la Diada a Barcelona aplega 100.000 persones segons l'ANC i 45.000 segons la Guàrdia Urbana Pau Espí Solé
Publicat el
27 d’agost de 2016 a
les 18:36
Et pot interessar
-
Política
«S'ha agafat Castella com a ànima i espill d'Espanya»
-
Política
L’esquerra independentista mobilitza milers de persones a Barcelona i carrega contra el feixisme
-
Política
Aliança Catalana seria segona força en un Parlament encara més fragmentat, segons una enquesta d'«El Mundo»
-
Política
Les llavors sota les cendres
-
Política
Junqueras avisa del risc de convertir Catalunya en un «búnquer cada cop més petit i aïllat»
-
Política Irene Montero es perfila com la candidata de Podem a les eleccions generals
