La coordinadora nacional d'ICV, Dolors Camats, ha lamentat que la reacció del govern espanyol sigui la de "continuar hostilitzant i perseguint les alternatives que es proposen des de Catalunya" i per això ha fet una crida "molt tranquil·la i serena però també ferma" per tal que deixin d'"hostilitzar les iniciatives democràtiques, que no pretengui ni intenti recórrer" el nou 9-N perquè el que cal, creu Camats, és "posar sobre la taula solucions i diàleg per resoldre el conflicte polític real" de Catalunya i Espanya i deixar per tant enrere "ocurrències i persecució". En aquest sentit ha avisat a Mariano Rajoy que el conflicte d'encaix territorial "no s'aturarà passi el que passi el 9-N" perquè té al darrere "la pulsió" de la societat catalana.
Precisament en aquesta mateixa línia, Camats ha recriminat al PSOE que tanqui files amb el PP i faci "la pinça i l'abraçada de l'ós" a les declaracions del govern espanyol, i per això ha apel·lat directament al PSC.
Camats ha recordat al partit de Miquel Iceta que són partidaris d'una consulta legal i acordada amb l'estat i per això els demana que se sumin a denunciar l'actitud del govern espanyol, amb les mobilitzacions i recollida de signatura que, entre d'altres, proposen els ecosocialistes. Així, diu Camats, "ajudaran" que es pugui decidir el futur polític de Catalunya en una consulta amb les garanties que reclamen.
Finalment, la líder ecosocialista també ha insistit que no és viable que el seu partit se sumi a una llista unitària. "No té cap sentit que diluïm les diferències i ideològiques i de projecte econòmic i social en cap llista conjunta" perquè es pot compartir el dret a decidir en una estratègia comuna com fins ara. "És irreal pensar que es poden fer llistes conjuntes amb aquelles forces polítiques amb qui som antagònics ideològicament", ha conclòs.
ICV demana al PP que «no pretengui ni intenti recórrer» el nou 9-N
Política
Els ecosocialistes lamenten que el PSOE hi tanqui files, insta el PSC a denunciar l'actitud del govern espanyol i descarta per "irreal" sumar-se a una llista unitària
ARA A PORTADA
-
Política Més enllà de la Francisca: què pensen els votants de Junts sobre habitatge? Lluís Girona Boffi
-
Política El Congrés tomba els decrets d'habitatge i Sánchez meditarà durant el cap de setmana si convoca eleccions Lluís Girona Boffi
-
Política Guerra oberta Junts-Rufián: «Tothom sap que ets un invent de les clavegueres de l'Estat» Oriol March
-
Societat Centenars de persones reclamen una vaga general per l’habitatge després de la caiguda dels decrets Pau Espí Solé
-
Publicat el
26 d’octubre de 2014 a
les 16:00
Et pot interessar
-
Política Collboni lamenta el veto als decrets d’habitatge
-
Política
Fadei celebra que el Congrés tombi els decrets d’habitatge i reclama una alternativa «immediata»
-
Política
Feijóo acusa Sánchez de fer «càlcul electoral» amb l’habitatge i el desafia a convocar eleccions
-
Política
Pepe Álvarez critica el rebuig de Junts: «No és un decret a favor de Sánchez, sinó a favor de la gent»
-
Política
Albiach acusa PP, Vox i Junts de «traïció» per tombar els decrets d’habitatge
-
Política El PP acusa el govern espanyol de «demagògic» i diu que la pròrroga dels lloguers «ataca» les classes vulnerables
