L'activista i periodista Julian Assange ha rebut el Premi Dignitat a les portes dels jutjats de Westminster, a Londres, on se celebra el judici per decidir si el Regne Unit extradita el fundador de WikiLeaks als Estats Units. La Comissió de la Dignitat li ha atorgat el premi en reconeixement de "la seva essència mateixa pel periodisme democràtic d'Assange, basada en la transparència i el dret dels ciutadans a una informació verídica". A més, se li atorga per "la la valuosa ajuda que va oferir a la possibilitat que se celebrés el Referèndum de l’1 d’octubre de 2017".
El Premi Dignitat consisteix en una lletra "D" i també ha estat atorgada en el passat a personalitats i entitats com Neus Català, Jordi Borràs, els periodistes Carlos Enrique Bayo i Patricia López, Cap Dona en l'Oblit o l'humorista Ferreres. En el parlament que en nom de la Comissió de la Dignitat ha llegit Júlia Strubell Prats, s'ha subratllat l'agraïment a Julian Assange pel suport que va donar al Dret a l’Autodeterminació del poble català. L'acte ha estat organitzat pel Julian Assange Defense Committee de Londres. S'hi ha desplegat una gran pancarta demanant la llibertat d'Assange en la línia d'allò exigit per múltiples organitzacions de drets humans de tot el món i, en concret, per l'observador de l'ONU Nils Melzer aquesta mateixa setmana.
La seva companya, Stella Morris, ha estat l'encarregada de recollir el guardó. En rebre el premi en nom del Julian Assange Defense Committee, un representant d’aquesta organització ha parlat de l'ideal de Julian Assange de "desenvolupar relacions amistoses entre nacions, basades en el respecte al principi de drets igualitaris i el dret a l'autodeterminació dels pobles i també de la necessitat de "prendre mesures adequades per enfortir la pau universal". "Sempre hem de recordar que la llibertat no és divisible", ha afegit en el seu parlament. A l'acte també s'hi han tingut mots de rebuig a la repressió soferta pel poble català d'ençà del procés independentista.
Julian Assange rep el premi Dignitat en suport al dret d'autodeterminació de Catalunya
La Comissió de la Dignitat reconeix l'activista "pel seu ús de l’essència mateixa del periodisme democràtic basat en la transparència i el dret dels ciutadans a una informació verídica"
- El moment en que Stella Morris ha recollit el premi en nom d'Assange -
- Comissió de la Dignitat
ARA A PORTADA
-
El control català de la Zona Franca: un pas estratègic condicionat pel fangar de Madrid Lluís Girona Boffi
-
Els nous pressupostos preveuen 4.693 milions d'euros més de despesa fins al 2030 Bernat Surroca Albet
-
Un compte conjunt de Zapatero i la seva dona va rebre un milió i mig d'euros entre el 2020 i el 2025 Redacció
-
Publicat el
11 de desembre de 2020 a
les 20:09
Et pot interessar
-
Política
El Leviatan devora els seus creadors
-
Política Junts demana que el B1 de català sigui un requisit pel personal dels busos interurbans
-
Política
Junts aposta per Shakira i qüestiona al govern espanyol els «abusos d'Hisenda»
-
Política
Hora de complir
-
Política
Una empresa de l'entorn de Zapatero va pactar una comissió del 3% per la construcció del Hard Rock
-
Política La «prioritat nacional» de Vox només aconsegueix el suport del PP i l'abstenció d'Aliança al Parlament
