JxCat veu "perfectament compatible" formar un govern de concentració sobiranista que enforteixi la Generalitat i, a més, tornar a investir Carles Puigdemont. Diverses fonts de la formació consultades per l'ACN remarquen que la resposta a la sentència de l'1-O ha de ser "unitària" de tot el sobiranisme, i avisen que el paper institucional ha de tenir un paper "primordial". El president de Parlament, Roger Torrent, ha proposat -en una entrevista a l'ACN- un govern de concentració amb comuns i CUP. Al seu torn, el president del Govern, Quim Torra, ha tornat a posar damunt la taula la investidura de Puigdemont, segons fonts de Palau consultades.
Diversos electes de JxCat, entre diputats al Parlament i al Congrés, troben "encertat" que es torni a plantejar la investidura de Puigdemont. Alhora, consideren que un govern de concentració que serveixi per enfortir la Generalitat seria "potent" de cara a afrontar els propers mesos, després de la sentència del Suprem.
El parlamentari de JxCat Francesc de Dalmases ha publicat dos tuits en aquesta línia. A més, recorda que l'exconsellera de Cultura i ara diputada al Congrés Laura Borràs ja va proposar fa dues setmanes un govern de concentració. Dalmases troba "encertadíssima" la "proposta cívica, pacífica i democràtica" de tornar a intentar investir Puigdemont, com a resposta a la sentència.
Des de JxCat sí que allunyen l'escenari de la repetició electoral. Defensen que unes noves eleccions podrien allunyar la unitat de l'independentisme.
En paral·lel, Suïssa acull des de divendres una reunió de l'independentisme per preparar la Diada i la resposta a les sentències, amb els propis Torra i Puigdemont, a més de Marta Rovira (ERC), Anna Gabriel (CUP) i representants de l'ANC i Òmnium.
JxCat veu «perfectament compatible» un govern de concentració i la investidura de Puigdemont per respondre a la sentència
Fonts del grup parlamentari aposten per una reacció "unitària" al veredicte judicial i avisen de la importància del paper institucional
ARA A PORTADA
Publicat el
31 d’agost de 2019 a
les 15:05
Et pot interessar
-
Política
Els bombers voluntaris es vesteixen de «riders» per reclamar millores laborals «urgents»
-
Política
Jaume Graells repeteix com a candidat d'ERC a l'Hospitalet de Llobregat
-
Política
Illa, després de la votació de Ripoll: «Mai farem acords amb qui fa apologia de la intolerància»
-
Política
Empresa mixta i una cadira a Adif: cinc claus del consorci d'inversions
-
Política
Mor Blanca Serra, la històrica activista i militant independentista, als 82 anys
-
Política
«Tindrem un acord pel consorci d'inversions»
