El president de la Generalitat, Pere Aragonès, ha comunicat aquest dimarts als membres del Govern que s'assumirà des de Catalunya l'organització del premi Guillem Agulló. La decisió arriba després que el guardó fos cancel·lat per part de les Corts valencianes gràcies a la majoria del PP i Vox. "Els molesten les reivindicacions antifeixistes", ha apuntat Patrícia Plaja, portaveu de l'executiu. El jurat estarà format pels pares del jove assassinat per la ultradreta, per David Fernàndez i també per Enric Morera, president del parlament valencià les últimes dues legislatures. Les bases del premi s'elaboraran en les properes setmanes.
[noticiadiari]2/269587[/noticiadiari]
La cambra valenciana va aconseguit tombar el guardó gràcies a la majoria de PP i Vox i a proposta d'aquest últim grup, al·legant que el nom del reconeixement va ser una "decisió unilateral" de Morera. Entre l'oposició, el diputat socialista José Muñoz, va mostrar-se "indignat" per l'eliminació del premi, ja que va recordat que la declaració del 2016 -que permetia crear el guardó- al·ludia específicament a Agulló. "Carlos Mazón [president de la Generalitat valenciana i del PP] permet que l'extrema dreta inoculi el seu virus al País Valencià", va denunciar.
La memòria és una de les obsessions de la dreta i l'extrema dreta des que mana a València. El regidor de Parc i Jardins i segon tinent d'alcalde de la capital, Juan Manuel Badenas, va anunciar la setmana passada que retiraran el nom d'Agulló d'un dels passejos de la ciutat. El representant de Vox va aclarir que "òbviament" retiraran aquesta denominació perquè és una "imposició d'una part dels valencians" que, després de les últimes eleccions, és "minoria".
La Generalitat assumeix el premi Guillem Agulló després del veto de PP i Vox al País Valencià
Política
El jurat estarà format pels pares del jove assassinat per la ultradreta, per David Fernàndez i per Enric Morera, president del parlament autonòmic en les dues últimes legislatures
ARA A PORTADA
-
-
Política Anna Navarro, la gran aposta de Puigdemont a les últimes eleccions, deixa el Parlament Oriol March
-
Energia Catalunya, molt lluny de la sobirania elèctrica: el 84% del consum depèn de l'exterior Arnau Urgell i Vidal
-
Energia El Govern intenta tranquil·litzar els ajuntaments amb el polèmic pla de renovables Arnau Urgell i Vidal
-
Ciutats Com funciona el Pla Auto+? Les claus de les noves ajudes de fins a 5.000 euros per comprar un vehicle elèctric Pau Espí Solé
Publicat el
12 de març de 2024 a
les 12:50
Actualitzat el
12 de març de 2024 a les
12:52
Et pot interessar
-
Política
Puigdemont denuncia Espanya a la Comissió Europea per no complir la sentència del TJUE sobre l'amnistia
-
Política
El Govern presenta el programa «Catalunya, casa palestina»
-
Política
Manifestació independentista de la Diada 2026: recorreguts i horaris a Barcelona, Girona i Amposta
-
Política El Suprem avala la destrucció d'urnes de l'1-O i en qüestiona el valor històric
-
Política
L'empresari Julio Martínez no aclareix el paper de Zapatero en el rescat de Plus Ultra
-
Política
El president del Constitucional celebra l'aval europeu a l'amnistia davant Felip VI
