El Departament de Justícia ha concedit el tercer grau a Fèlix Millet per raons humanitàries arran dels seus problemes de salut. L'expresident del Palau de la Música té 86 anys i en fa més de dos que compleix condemna a Brians 1. Va entrar a la presó el juny del 2020 després de ser condemnat a nou anys i vuit mesos de presó pel saqueig de la institució cultural.
Segons ha informat Efe i han recollit diversos mitjans, la junta de tractament de la presó ha acordat que només hagi d'anar a la presó a dormir de dilluns a dijous, en aplicació de l'article 104.4 del reglament penitenciari que permet flexibilitzar el règim dels interns que pateixen malalties greus per "motius humanitaris".
Fins ara, el jutge de vigilància penitenciària sempre ha rebutjat que l'expresident de la institució accedeixi al règim obert argumentant, entre d'altres, que Millet no ha pagat encara la responsabilitat civil imposada per la sentència de l'Audiència de Barcelona, que es va fer pública el 2018.
La Fiscalia està estudiant si presenta recurs contra el tercer grau, un cop tingui accés las informes mèdics que fonamenten la decisió de la junta de tractament, avalada pel Departament de Justícia, que des de fa unes setmanes pilota la consellera Gemma Ubasart.
La Generalitat concedeix el tercer grau a Fèlix Millet per motius humanitaris
Política
La Fiscalia estudia si presenta recurs contra la decisió de la junta de tractament de Brians 1 un cop tingui accés als informes mèdics sobre l'expresident del Palau de la Música
- Fèlix Millet, en cadira de rodes, arribant a la Ciutat de la Justícia l'1 de març del 2017, primer dia del judici pel cas Palau. -
- Pol Solà/ACN
ARA A PORTADA
-
Política El govern espanyol apuja el to contra el Marroc i demana que investigui la crisi a Ceuta Bernat Surroca Albet
-
Política La Fiscalia Anticorrupció investiga irregularitats en ajuts de la DGAIA per a joves extutelats Marc Orts i Cussó
-
Societat El camí cap a la simplificació de 210 tràmits: cinc gestions que ja són més senzilles Lluís Girona Boffi
-
Política Junts s'incorpora al Partit Demòcrata Europeu per reconnectar amb la família liberal Lluís Girona Boffi
-
Publicat el
09 de novembre de 2022 a
les 17:31
Et pot interessar
-
Política
Von der Leyen defensa «enfortir» les fronteres en els punts crítics després de la crisi de Ceuta
-
Política
L'Audiència Nacional vol saber si l'entrada de migrants a Ceuta va ser una «acció concertada»
-
Política
Malestar al govern espanyol per la reacció europea a la crisi de Ceuta: «No han estat a l'altura»
-
Política
Les famílies, dic de contenció davant dels embats del PP i Vox a la llengua als Països Catalans
-
Política
Operació per blindar la pluralitat del Congrés abans de la tempesta ultra
-
Política
«Hem de recuperar una etiqueta com la del catalanisme»
