La Moncloa acusa Feijóo de «racista» per reclamar el confinament dels migrants de Ceuta

Política

La ministra Saiz descarta una situació de "risc sanitari" a la ciutat autònoma i denuncia que el líder dels populars només vol estendre la "por i l'angoixa"

Publicat el 24 d’agost de 2026 a les 10:01
Actualitzat el 24 d’agost de 2026 a les 10:02

La batussa entre el govern espanyol i el Partit Popular per la crisi de Ceuta no afluixa. En una entrevista a TVE, la ministra d'Inclusió, Seguretat Social i Migracions, Elma Saiz, ha acusat el líder dels populars, Alberto Núñez Feijóo, de "racista" després que hagi demanat aquest cap de setmana en una entrevista Europa Press el confinament de tots els migrants que van travessar la frontera fins a la ciutat autònoma. Feijóo ho justifica per un suposat "risc sanitari" arran d'algunes malalties contagioses, com la sarna o la tuberculosi, que s'han detectat a Ceuta, tot i que a petita escala. 

En resposta a aquestes declaracions, doncs, la ministra Saiz ha acusat el cap de l'oposició de generar "por i angoixa" entre la població ceutina: "Feijóo no ha anat a Ceuta a proposar solucions, sinó a estendre l’angoixa de la societat ceutina”, ha afirmat la ministra, que assegura que "el que sí que és contagiós és la xenofòbia”. La Societat Espanyola d’Epidemiologia també ha rebutjat la proposta de Feijóo. La presidenta d’aquesta organització, Maria Joao Forjaz, va afirmar a la Cadena SER que “no es donen les condicions”: “El confinament d’una ciutat no és una mesura apropiada en situacions d’aquest tipus”, va afirmar.

Mónica García, per la seva banda, ha convocat aquest dilluns a les dotze del migdia una reunió extraordinària i telemàtica de la Comissió de Salut Pública per acordar el subministrament de vacunes per a Ceuta en aplicació del mecanisme de solidaritat. L’objectiu és que les comunitats enviïn vacunes com la triple vírica, la varicel·la, la poliomielitis, el tètanus i la diftèria. A més, una delegació del Ministeri de Sanitat encapçalada pel secretari d’Estat de Sanitat i president de l’Institut Nacional de Gestió Sanitària, Javier Padilla, visitarà aquesta setmana Ceuta per avaluar l’impacte de la crisi migratòria sobre l’Hospital Universitari i els serveis d’atenció primària.

Nous centres d'acollida per a migrants

En aquesta mateixa entrevista a televisió espanyola, Saiz també ha apuntat que l’executiu espanyol està fent esforços per ampliar el nombre de places d’acollida temporal humanitària a Ceuta, on hi ha milers de migrants vivint al carrer. “Molt aviat veurem com hi ha nous dispositius oberts”, ha afirmat.

Segons la ministra, es tracta de crear centres d’atenció en altres zones per completar els dos que s’han habilitat recentment. Segons Saiz, l’executiu actua guiat pels criteris de “legalitat i humanitat”. En aquest marc, ha negat rotundament que l’executiu espanyol endarrerís deliberadament l’atenció humanitària per facilitar el retorn dels immigrants al Marroc.

Escull Nació com la teva font preferida de Google