La televisió de Castella-La Manxa destina 700.000 euros als toros

La cadena pública de la comunitat autònoma ofereix fins a sis programes diferents dedicats a la tauromàquia | En total, l'emissora compta amb un pressupost públic d'uns 37 milions

Publicat el 14 de novembre de 2013 a les 19:33

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_IdQSIHEkkM[/youtube]
La televisió pública de Castella-La Manxa, Radio Television Castilla-La Mancha (CLM), té pressupostats fins a 700.000 euros per cobrir el món dels toros durant el 2014. Aquesta és la dada que ha donat el seu director general, Nacho Villa, en la presentació del pressupost de la institució pública per a l'any vinent. En total, la cadena compta al llarg de l'any amb fins a sis espais dedicats als toros, entre programes, concursos, retransmissions de curses i tertúlies.

Si se sumen tots els programes dedicats a la tauromàquia, en temporada alta es poden arribar a acumular fins a nou hores d'emissió setmanal només dedicada a aquest tema. Dels diferents espais existents, el principal és Tiempo de toros, que fa un repàs a l'actualitat taurina, i que no s'està de criticar les reivindicacions dels antitaurins catalans, com fa el seu presentador en l'inici d'aquest programa.

La tertúlia sobre el món taurí s'estructura a l'entorn de La puntilla, que analitza setmanalment les darreres novetats, mentre que Tentadero ha acostat, en sis programes, "la intimitat del camp a la pantalla de televisió". A més, el concurs Soy Noviller@ estrenarà pròximament la seva segona edició, una mena d'Operación Triunfo taurí on es reuneixen les joves promeses d'entre 16 i 23 anys.

A més, la cadena anuncia per al proper cap de setmana Toros con historia, un espai per recordar algunes de les grans 'corridas'. Finalment, Los Toros dedica cinc minuts diaris a l'actualitat més immediata relacionada amb les actuacions a les places.

L'ens, en el seu conjunt, compta amb un pressupost per al 2014 de 43 milions d'euros, dels quals gairebé 37 són d'aportació pública, mentre que la resta es preveu aconseguir mitjançant la venda d'espais publicitaris. En relació amb el 2013, la cadena ha patit una retallada del 5% de les aportacions públiques.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=t2lTZsPXS-8[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3wWCl8GoMDg[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=xF7L6QQ0wz8[/youtube]