L'Ajuntament de Barcelona no ha tardat en contestar el conseller d'Empresa i Ocupació, Felip Puig, que aquest dimecres ha afirmat que "no hi ha marge" per negociar amb el consistori la cessió del 100% de la recaptació de la taxa turística. Segons l'Ajuntament, aquestes declaracions demostren que l'interès prioritari del Govern són les infraestructures turístiques i ''no garantir la qualitat de vida dels veïns''.
D'altra banda, neguen que la legislació impedeixi destinar la recaptació del tribut a equilibrar els "efectes col·laterals" del turisme que pateixen els habitants de Barcelona. La llei de la taxa turística, en el seu article 116, apartat 1.b preveu que l'impost serveix també per impulsar un turisme ''sostenible, responsable i de qualitat'', assegura l'Ajuntament, que conclou: "Per cedir la taxa només cal voluntat política''.
En aquest sentit, el consistori recorda que una part de la recaptació ja es destina actualment a neutralitzar els efectes del turisme amb la contractació d'agents cívics.
L'Ajuntament de Barcelona creu que per negociar la cessió de la taxa turística «només cal voluntat política»
El consistori acusa el Govern de tenir com a prioritat les infraestructures turístiques i ''no garantir la qualitat de vida dels veïns''
ARA A PORTADA
Publicat el
12 d’agost de 2015 a
les 15:51
Et pot interessar
-
Política
Els convergents no han marxat mai
-
Política
Joan Ignasi Elena nega davant el jutge conèixer l'alcalde d'Altafulla investigat
-
Política
«Catalunya deu molt a Convergència»: Illa torna a reconèixer el llegat de Pujol
-
Política El PP exigeix la dimissió de Sánchez i eleccions immediates: «És indecent que continuï»
-
Política
ERC urgeix Sánchez a «fer neteja» al PSOE després de la condemna d'Àbalos
-
Política El Tribunal Suprem condemna l'exministre Ábalos a 24 anys de presó
