El Consell de Diplomàcia Pública de Catalunya (Diplocat) ha acusat l'ambaixada espanyola a Itàlia de "pressions" a la Universitat de Nàpols Federico II contra l'organització d'un acte aquest dijous sobre el procés sobiranista.
En un comunicat, el dipolcat ha explicat que el col·loqui s'ha celebrat igualment, però després que l'ambaixada "hagi obligat" el centre a canviar el títol i a incloure un ponent que inicialment no estava en el programa - el professor de Dret Constitucional de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), Josu de Miguel Bárcena-. Així doncs, l'acte ha passat d'anomenar-se Moviment d'autodeterminació i secessió postcolonials a l'àrea europea: el cas de Catalunya a dir-se La qüestió catalana.
El passat mes de maig la vicepresidenta del govern espanyol en funcions, Soraya Sáenz de Santamaría, va admetre que el Ministeri d'Exteriors havia encarregat a diversos enviats que mantinguessin contactes amb alts càrrecs d'altres estats d'Europa i els Estats Units per "explicar" la situació a Catalunya i combatre el relat independentista.
L'ambaixada espanyola a Itàlia boicoteja un acte sobre el procés a Nàpols
Política
El Consell de Diplomàcia Pública de Catalunya denuncia que la delegació espanyola ha "pressionat" la Universitat Federico II, on s'ha organitzat la conferència
ARA A PORTADA
Publicat el
30 de juny de 2016 a
les 15:49
Et pot interessar
-
Política
Brussel·les dona suport a Espanya: «La resposta europea ha de ser decidida, ràpida i unitària»
-
Política
Les assignatures que el Parlament ha deixat per setembre
-
Política
La Fiscalia investiga l'exnúmero dos d'Empresa del govern d'Aragonès
-
Política
Calama rectifica i admet parcialment la petició de nul·litat de Zapatero
-
Política
La Fiscalia refreda l'amnistia de Jové i Salvadó malgrat l'aval europeu
-
Política
Sánchez usarà «tots els recursos» de l'Estat per evitar una nova «violació de la integritat territorial»
