La mesa del Congrés ha donat llum verda aquest dimarts a la tramitació de la proposició de llei orgànica d'amnistia que va registrar el PSOE després de pactar el text amb ERC i Junts, una qualificació que ha tirat endavant amb els vots a favor dels diputats del PSOE i de Sumar i amb el rebuig del PP.
La decisió de l'òrgan de govern de la cambra baixa arriba després de l'informe jurídic dels lletrats que no posava pegues a la seva tramitació perquè no presenta una "contradicció palmària" amb la Constitució que en motivi el veto, tot i que admet dubtes d'inconstitucionalitat que en el seu moment podrà resoldre el TC, però que no correspon a la mesa dilucidar-los.
A més de qualificar la proposició de llei, s'ha ratificat la tramitació per la via d'urgència que havien sol·licitat tant el PSOE com els seus socis de la investidura, que junts representen la majoria absoluta del Congrés.
Això suposa que tots els terminis parlamentaris es reduiran a la meitat, accelerant la presentació d'esmenes a la totalitat i parcials i avançant el debat en el ple. El pla del PSOE és aprovar la llei al Congrés al desembre per remetre-la al Senat, on el PP té majoria absoluta i pretén alentir-ne la tramitació fins al màxim de dos mesos que fixa la Constitució. Mentre el PP intentarà maniobrar al Congrés, Vox ja ha anunciat que es querellarà contra els lletrats pel seu informe.
L'amnistia fa via al Congrés: la mesa la tramita per via d'urgència
La previsió és que la llei sigui aprovada el desembre; el PP intentarà bloquejar-la al Senat i Vox porta els lletrats que l'han avalat als tribunals
ARA A PORTADA
Publicat el 21 de novembre de 2023 a les 13:04
Et pot interessar
-
Política Podem diu que els Mossos farien «batudes racistes» amb les competències d'immigració
-
Política Els Comuns reclamen a Illa que negoci per «recaptar el 100% de l'IRPF i complir amb l'ordinalitat»
-
Política Romero quantifica públicament en 20.000 milions el que l'Estat ha d'aportar per quadrar el sudoku del finançament
-
Política PSC-PSOE, la vella contradicció torna al primer revolt
-
Política Illa reivindica la policia i la justícia davant el cas Torre Pacheco: «Qui la fa, la paga, sigui qui sigui»
-
Política «Si no afecta els interessos financers de la UE, el TJUE no pot qüestionar l'amnistia»