La plataforma promotora del manifest 'Libres e Iguales', que reclama una resposta contundent davant del "desafiament" secessionista català, vol mantenir entrevistes amb diverses personalitats polítiques per explicar-los els seus postulats i, en concret, té previst sol·licitar reunions amb el Rei, el president del Govern espanyol, Mariano Rajoy, i representants del PP, el PSOE, UPyD i Ciutadans.
Segons han informat a Europa Press fonts d'aquest col·lectiu, en els pròxims dies formalitzaran aquestes peticions que esperen tinguin bona acollida i que les trobades puguin dur-se a terme les pròximes setmanes.
A més de sol·licitar veure el cap de l'Estat, des de 'Libres e Iguales' volen ser rebuts també pel cap de l'Executiu, així com per representants dels quatre partits que citen al manifest que van donar a conèixer dimarts passat i que va llegir la diputada del PP al Congrés i dirigent de FAES, Cayetana Álvarez de Toledo.
Aquest text, que dos dies després de la seva presentació ha rebut ja el suport de més de 1.260 persones, va néixer amb el suport del Premi Nobel de Literatura Mario Vargas Llosa, el dramaturg Albert Boadella, Adolfo Suárez Illana, i diversos periodistes i catedràtics com la membre de la Real Academia Española, Carmen Iglesias, que va ser professora de Felip VI.
El manifest denuncia que el secessionisme català no ha rebut fins ara "l'atenció que es mereix", que l'Estat està "a la defensiva" i que entre les elits predomina "el tacticisme i la resignació".
Segons el parer dels seus promotors, no s'està produint un debat de fons sobre la gravetat del repte sobiranista plantejat a Catalunya mentre que estan "proliferant maniobres opaques per oferir nous privilegis al nacionalisme a costa de la sobirania dels espanyols".
«Libres e iguales» busca la complicitat de Felip VI i les forces unionistes
La plataforma prepara una bateria d'entrevistes per estendre el seu neguit contra el procés català | Demana cita amb el rei espanyol, Mariano Rajoy, el PP, el PSOE, Ciutadans i UPyD
ARA A PORTADA
-
Punt i final al pacte Junts-PSOE: la militància avala la ruptura amb Sánchez Oriol March | Bernat Surroca Albet
-
Jaume Giró, després del trencament Junts-PSOE: «Cal evitar el tacticisme i defugir la retòrica erma» Oriol March
-
ERC, davant del «trencament» de Puigdemont amb Sánchez: entre l'escepticisme i el compromís amb la negociació Bernat Surroca Albet
-
Sánchez admet cobraments en efectiu, però sempre «dins de la legalitat»: «El finançament del PSOE és net» Bernat Surroca Albet
-
Mazón anuncia una compareixença per la dana i diu que «es fa càrrec» dels insults dels familiars de les víctimes Natàlia Pinyol
Publicat el 17 de juliol de 2014 a les 17:25
Et pot interessar
-
Política
Aznar assegura que Pujol va prioritzar la immigració magribina per evitar la llatinoamericana
-
Política
Junts denuncia que la Generalitat hagi contractat tecnologia xinesa per desplegar la fibra òptica pública
-
Política
BComú exigeix a Collboni que prohibeixi ja les compres d'habitatge especulatives si vol pressupostos
-
Política
I Esquerra, què?
-
Política
Junts avala la llei de Sánchez que obliga les grans empreses a respondre en català
-
Política
Al PP se li acumulen les desgràcies
