Madrid homenatja Prim fent desfilar voluntaris catalans

Publicat el 15 de desembre de 2012 a les 20:30
Imatge d’un acte d’homenatge de l’exèrcit espanyol. Foto: delCamp.cat

El dia 27 de desembre de 2012 farà just 142 anys de l'assassinat del General Prim (a falta de confirmar si va morir a l'acte o al llit tres dies després) a la cèntrica Calle del Turco de Madrid. L'atemptat i la mort de qui fou president del Consell de Ministres d'Espanya serà recordat en un emotiu acte aquest mateix dia a la capital del regne. En un acte organitzat per la Fundació Bicentenario General Prim es presentarà un llibre al Congrés de Diputats i es descobrirà una placa de l'escultor reusenc Ramon Ferran al lloc on Prim va perdre la vida. 

A la sala dels Passos Perduts del Congrés de Diputats, des de les 11 del matí del proper 27 de desembre, es farà la presentació del recull de discursos parlamentaris del General Prim. Hi intervindrà, a més de l'alcalde de Reus Carles Pellicer, Pau Roca, president de Bicentenario Joan Prim, i Jesús Posada, president del Congrés espanyol. Després d'aquest acte, i segons marca el programa al qual ha tingut accés delCamp.cat, la comitiva sortirà del Congrés per dirigir-se cap al carrer on va patir l'atemptat Prim, sempre acompanyats per la Guàrdia Municipal de Gala de Madrid a cavall.

Desfilada militar i salves en honor al General Prim

El batalló de Voluntaris Catalans que Joan Prim va reclutar per lluitar a la Guerra d'Àfrica (1859-1860) format en la seva major part per Miquelets desfilaran el proper dia 27 pels carrers de Madrid, just 142 anys després de la mort del general reusenc en un atemptat a l'antiga Calle del Turco. Un batalló de reservistes en honor a aquells 400 homes que van lluitar a les batalles de Castillejos, Tetuan i Wad-Ras i que finalment es van rendir el 6 de febrer de 1860, acompanyarà la comitiva de l'acte durant el pas pel carrer on va ser assessinat el reusenc homenatjat. Els dotze soldats que desfilaran pels carrers de Madrid duen la vestimenta de l'època, abillada principalment per una barretina catalana, les tradicionals espardenyes i una arma model carabina (com es pot veure a la foto), i disparant salves en honor a Prim. La companyia militar anirà acompanyada per una banda de música formada per uns trenta músics.

Més informació a delCamp.cat