El conseller d'Acció Exterior, Relacions Institucionals i Transparència, Ernest Maragall, ha reclamat "ambició" aquest dilluns al govern espanyol des de l'Organització de les Nacions Unides (ONU) per afrontar la ressolució de la qüestió dels presos i els exiliats.
Maragall ha advertit un cert "nerviosisme creixent" en les decisions del govern espanyol després que el ministre d'Exteriors, Josep Borrell, hagi demanat al govern belga que intercedeixi en la demanda contra el jutge Pablo Llarena que li han interposat els independentistes exiliats.
El conseller ha subratllat que si l'executiu de Pedro Sánchez no afronta "de cara" aquesta qüestió, no hi haurà "progrés o avenç real" en cap clima de diàleg que té "aquest component imprescindible".
Maragall ha invervingut en el marc del Fòrum de Governs Locals i Regionals al High-Level Political Forum (HLPF) on Sustainable Development, organitzat per les Nacions Unides a Nova York. El conseller ha pres part d'un debat on s'han discutit estratègies per implementar els disset Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de l'Agenda 2030. El Govern de Catalunya té la major part de les competències de les polítiques públiques de Desenvolupament Sostenible i fins avui ja ha acordat 750 compromisos.
Maragall reclama «ambició» al govern espanyol des de l'ONU per afrontar la qüestió dels presos i exiliats
El conseller participa en la discussió de l'agenda climàtica 2030 i afirma que Catalunya vol tenir presència en els escenaris internacionals
ARA A PORTADA
-
El control català de la Zona Franca: un pas estratègic condicionat pel fangar de Madrid Lluís Girona Boffi
-
Els nous pressupostos preveuen 4.693 milions d'euros més de despesa fins al 2030 Bernat Surroca Albet
-
Un compte conjunt de Zapatero i la seva dona va rebre un milió i mig d'euros entre el 2020 i el 2025 Redacció
-
Publicat el
16 de juliol de 2018 a
les 21:28
Et pot interessar
-
Política
El Leviatan devora els seus creadors
-
Política Junts demana que el B1 de català sigui un requisit pel personal dels busos interurbans
-
Política
Junts aposta per Shakira i qüestiona al govern espanyol els «abusos d'Hisenda»
-
Política
Hora de complir
-
Política
Una empresa de l'entorn de Zapatero va pactar una comissió del 3% per la construcció del Hard Rock
-
Política La «prioritat nacional» de Vox només aconsegueix el suport del PP i l'abstenció d'Aliança al Parlament
