El president de la Generalitat, Artur Mas, ha reivindicat aquest divendres Catalunya com l'economia més oberta del sud d'Europa després de passar per "grans dificultats" a causa de la crisi, que han comportat "conseqüències socials". El president ha tornat a aparèixer a través d'un vídeo en un esmorzar sota el títol 'Califòrnia-Catalunya. Connecting business'.
Després d'excusar-se davant dels empresaris de Los Angeles presents en la trobada per no poder assistir a l'acte, Mas ha descrit Catalunya com una "economia moderna" i ha posat en valor les seves exportacions, el seu potencial turístic i la seva capitalitat des del punt de vista de les noves tecnologies, com a seu del Mobile World Congress.
"Hem afrontat en els últims anys grans dificultats a causa de la recessió econòmica i de les seves conseqüències socials, però hem intentat superar-ho i avui puc dir que Catalunya és l'economia més oberta del sud d'Europa", ha subratllat Mas per convèncer els empresaris de Los Angeles perquè inverteixin a Catalunya.
El president ha remarcat que Catalunya exporta un quart del total d'Espanya i se situa en termes similars a Alemanya en exportació per càpita. "Som oberts, tenim aquesta mentalitat, sabem que el nostre món és el món", ha conclòs.

Mas també ha destacat el potencial turístic de Catalunya, al costat del dels Estats Units i França, però també la seva capacitat en matèria tecnològica després que Barcelona hagi estat escollida seu permanent del Mobile World Congress. "Barcelona està realment en el mapa de les tecnologies innovadores", ha apuntat.

El president ha desitjat que els llaços entre Catalunya i Califòrnia es facin més forts en el futur. "Compartim un fort passat, un present important i un futur ple d'incomptables oportunitats", ha assegurat.
Mas descriu Catalunya com l'economia més oberta del sud d'Europa
El president torna a aparèixer a través d'un vídeo en un esmorzar sota el títol 'Califòrnia-Catalunya. Connecting business'
ARA A PORTADA
-
-
El Govern veu «compatible» negociar els pressupostos mentre s'avança en els acords d'investidura Redacció
-
El PP s'enfanga amb el veto a les festes islàmiques a Múrcia i la Moncloa obre una investigació Bernat Surroca Albet
-
Barcelona investigarà centenars d'empreses de pisos turístics a la cerca d'impostos pendents David Cobo
-
Catalunya afronta la segona onada de calor: quan i on s'assoliran temperatures extremes? Arnau Urgell i Vidal
Publicat el 21 de juny de 2014 a les 14:53
Et pot interessar
-
Política Rajoy demana «no exagerar» amb el cas Montoro
-
Política El PP critica que Illa no tingui pressupostos i imiti «discursos independentistes»
-
Política El Govern admet cinc contractes amb una empresa d'armament israeliana fins al 2024
-
Política Un amic a Madrid amb turbulències: la inestabilitat de Sánchez, maldecap per a Illa
-
Política Collboni prohibeix les rutes de l'alcohol a tot Barcelona
-
Política La Generalitat Valenciana condecora als policies que van escortar Carlos Mazón el dia de la dana