"No s'entendria" que la carta de contesta de Mariano Rajoy a la del president Artur Mas demanant permís per fer una consulta als catalans sobre el futur de Catalunya tanqués les portes al diàleg després de la Via Catalana. Així ho ha dit el mateix Mas aquest dijous a la nit, en el marc de l'entrega del VII Premi RBA de Novel·la Negra.
El president ha dit que "és gairebé obligat" que Rajoy s'avingui a dialogar i negociar. La societat té pressa, i Mas també, però recorda que les coses s'han de fer ben fetes, i considera que "en els temps tradicionals de la política" la velocitat és "correcta". "El 2014 és a tocar", ha recordat.
De la mateixa manera, el president de la Generalitat ha advertit que li agradaria que quan es parla de la Constitució espanyola "es presentés com un camí obert", a diferència de com es fa ara que "sempre es posa com a fre".
Finalment Mas ha recordat que "el que va passar ahir va ser molt important" i que, a més, se li ha de sumar la manifestació del juliol del 2010 després de la sentència del Tribunal Constitucional sobre l'Estatut, la manifestació del setembre de l'any passat i les eleccions anticipades del novembre, quatre accions en total en què, a parer del president de la Generalitat, els catalans han mostrat de manera inequívoca la seva voluntat.
Mas: «És gairebé obligat que Rajoy s'avingui a negociar»
Política
Pel president la Via Catalana demostra que "la societat té pressa"
ARA A PORTADA
-
-
Societat «Els governs seran cada vegada més gestors de tragèdies» Pep Martí i Vallverdú | Arnau Urgell i Vidal
-
-
Societat «Les elits encara pensen que la recerca és finançament, quan és talent i regulació» Pep Martí i Vallverdú
-
Economia «El que volem veure és el pla d'infraestructures que prepara el Govern» Pep Martí i Vallverdú
Publicat el
12 de setembre de 2013 a
les 23:45
Et pot interessar
-
Política
Puente no descarta substituir Sánchez i situa el relleu al final de la pròxima legislatura
-
Política
El PSC treu ferro a les peticions per remodelar el Govern: «No he conegut oposició que no ho demani»
-
Política
Noves receptes d'independència: Gal·les i Escòcia recuperen l'optimisme
-
Política
Junqueras confirma per l'11S: «La pluja em va fer fora l'any passat»
-
Política
La lliçó de Junqueras: de les derrotes a la fórmula ancestral
-
Política
Radiografia d'un «estat paral·lel»: tenen futur els Països Catalans?
