El procés sobiranista genera que els ciutadans es vagin posicionant respecte si volen un Estat català independent o no. De fet, el creixement del sobiranisme a la societat catalana es reflecteix no només en les enquestes sinó en la confiança electoral als partits que propugnen un Estat independent. Així les persones que admeten la seva evolució cap als postulats independentistes en els darrers anys es troben majoritàriament a ERC, CiU, ICV-EUiA i CUP. I curiosament n'hi ha més ERC, que fa més anys que defensa la independència, que no pas a CiU, d'independentisme més recent.
Així ho indica, la darrera onada del Baròmetre d'Opinió Política del CEO, publicada aquesta setmana. Segons aquesta enquesta, davant la pregunta “Vostè se sent indepedentista?”, el 41,4% dels votants d'ERC asseguren que s'hi han tornat els darrers anys i un 51,3% que ho són de tota la vida. Rere els republicans el partit que aplega més “conversos” és CiU, amb un 39,6% , i amb un 33,1% d'independentistes de “tota la vida”.
En canvi, entre els votants d'ICV-EUiA només un 1,6% es reconeix com “independentista de tota la vida”, i té un 33,1% admet que s'hi ha tornat en els darrers anys. Així proporcionalment, els ecosocialistes serien els que apleguen més conversos.
Entre els votants de la CUP, un 27,4% assegura que s'ha tornat independentista en els darrers anys mentre que un 51,1% sentencia que és independentista de tota la vida. Tanca la llista de conversos el PSC, amb un 11,3% de votants que diuen haver caigut del cavall unionista i haver abraçat la causa sobiranista.
Més conversos a ERC que a CiU
Els republicans apleguen més independentistes de “nova fornada” que els convergents. ICV-EUiA és el partit amb menys votants “independentistes de tota la vida”
ARA A PORTADA
Publicat el
04 de maig de 2014 a
les 19:30
Et pot interessar
-
Política
El Leviatan devora els seus creadors
-
Política Junts demana que el B1 de català sigui un requisit pel personal dels busos interurbans
-
Política Junts acusa el Govern i els socis de «fer perdre tres mesos» per pactar els mateixos pressupostos
-
Política
Junts aposta per Shakira i qüestiona al govern espanyol els «abusos d'Hisenda»
-
Política
Els nous pressupostos preveuen 4.693 milions d'euros més de despesa fins al 2030
-
Política
Hora de complir
