Obriu en cas de suspensió d'autogovern

Publicat el 21 de desembre de 2013 a les 22:59
Com qui no vol la cosa, cada dia surt algú dient que si s'ha de suspendre l'autogovern de Catalunya tampoc no passa res, perquè com que ho preveu la Constitució, és constitucional, i com que tot el que és constitucional és magnífic el sorprenent és que encara no s'hagi suspès l'autonomia catalana.
 
Com que qui escriu aquestes línies no és gaire expert en dret constitucional no sap ben bé què passaria donat el cas que el govern espanyol decidís suspendre l'autogovern català, però comptat i debatut tampoc no seria la primera vegada que passa, que ja ens el van suspendre el 1714, el 1923 i el 1939 i segur que em deixo alguna data pel mig. Però alguna cosa em diu que la virreina del govern espanyol a Catalunya, la Maria de los Llanos, té un sobre lacrat sobre la taula del seu despatx amb les instruccions 'Obriu en cas de suspensió de l'autogovern'.
 
Estaria bé saber què hi diu, el contingut del sobre, i estaria també molt bé saber quantes persones s'han interessat ja per ell i quants malden per obrir-lo el més aviat possible. També m'agradaria molt saber quines mesures preveu en cas que les institucions catalanes decideixen fer cas omís a la suspensió. I ja posats també, en quina llengua estaran escrites les instruccions per acabar amb la llibertat dels catalans. Bé, em sembla que aquesta sí que me la sé.