Òmnium celebra de manera continguda la llei d'amnistia registrada pel PSOE. L'organització presidida per Xavier Antich ha expressat aquest dimarts la seva satisfacció per una "conquesta" per la qual feia anys que treballaven i "reafirma" el procés. Si bé, l'eufòria a l'entitat cultural sobiranista queda matisada per la preocupació davant les "ambigüitats" que detecten en el text.
Per això, Òmnium ha demanat que la norma definitiva "no exclogui ningú" i ha instat ERC i Junts a aprofitar la tramitació al Congrés per esmenar i corregir aquests punts i blindar la llei perquè el marge de maniobra dels jutges sigui "mínim". Tal com han explicat fonts de l'entitat a Nació, la seva tasca se centrarà ara a pressionar per garantir que no es deixi "marge interpretatiu" al poder judicial.
Tot, l'endemà que els dubtes d'ERC en la mateixa direcció trunquessin la posada en escena de l'entesa amb el PSOE i Sumar per culminar la desjudicialització del procés. Després d'una jornada de llargues negociacions, els republicans no van voler firmar la llei d'amnistia després dels darrers moviments de l'Audiència Nacional envers la qüestió del suposat "terrorisme" que afecta la causa de les protestes del Tsunami Democràtic, en el que també estarien implicats directius de l'entitat.
[noticiadiari]2/265208[/noticiadiari]
La imputació de Marta Rovira, secretària general del partit, i també de Carles Puigdemont, mentre l'Audiència intenta vincular la mobilització a l'Aeroport del Prat amb la mort d'un home que va patir un infart, fa que vulguin lligar el text d'una manera més ferma. El resultat va ser el registre en solitari del PSOE, amb pressa per explicar-se i apagar els focs a les portes de Ferraz, però les implicacions legislatives són nul·les perquè els canvis pertinents es podran implementar, com demana Òmnium, a través d'esmenes.
							
																					
														
								Òmnium veu una «conquesta» en la llei d'amnistia, però insta ERC i Junts a corregir-ne «ambigüitats»
L'entitat cultural sobiranista considera que la norma és un avenç que "reafirma" el procés i demana que al tràmit parlamentari es garanteixi que ningú en quedi fora
 
        - Xavier Antich, durant l'acte d'Òmnium. -
- Hugo Fernández
ARA A PORTADA
- 
													El Suprem reclama a l'Audiència Nacional que investigui els pagaments en efectiu del PSOE a Ábalos Redacció  
- 
													Mazón va rebutjar dues trucades de la consellera d'Interior en les hores crítiques de la dana Redacció  
- 
													
													
															  
- 
													
													
															  
- 
													L’Audiència Nacional ordena avaluar l’estat de salut de Jordi Pujol per valorar si pot participar en el judici Redacció  
Publicat el 14 de novembre de 2023 a les 20:14
																			
								Et pot interessar
- 
												 Política
												Xocs singulars a Barcelona: BComú i ERC s'enganxen per l'habitatge, i PP i Junts, per la immigració Política
												Xocs singulars a Barcelona: BComú i ERC s'enganxen per l'habitatge, i PP i Junts, per la immigració
- 
												 Política
												El PP compara Óscar Puente amb un primat: la ressaca de la compareixença de Sánchez al Senat Política
												El PP compara Óscar Puente amb un primat: la ressaca de la compareixença de Sánchez al Senat
- 
												 Política
												Jaume Giró, després del trencament Junts-PSOE: «Cal evitar el tacticisme i defugir la retòrica erma» Política
												Jaume Giró, després del trencament Junts-PSOE: «Cal evitar el tacticisme i defugir la retòrica erma»
- 
												 Política
												Aznar assegura que Pujol va prioritzar la immigració magribina per evitar la llatinoamericana Política
												Aznar assegura que Pujol va prioritzar la immigració magribina per evitar la llatinoamericana
- 
												 Política
												Junts denuncia que la Generalitat hagi contractat tecnologia xinesa per desplegar la fibra òptica pública Política
												Junts denuncia que la Generalitat hagi contractat tecnologia xinesa per desplegar la fibra òptica pública
- 
												 Política
												Punt i final al pacte Junts-PSOE: la militància avala la ruptura amb Sánchez Política
												Punt i final al pacte Junts-PSOE: la militància avala la ruptura amb Sánchez

 
															 
															 
															 
															 
															