Carles Puigdemont ha presentat al Suprem un escrit acreditant la seva condició de diputat "gaudint de tots els drets i prerrogatives que li són inherents", especialment el d'immunitat parlamentària, per la qual cosa, entén, no fa falta demanar "cap tipus d'autorització judicial per a l'exercici d'aquests drets". Puigdemont, per tant, no demana permís al magistrat Pablo Llarena per assistir al ple d'aquest dimarts i ser investit, una condició que va establir el Constitucional aquest dissabte.
Sobre les mesures cautelars dictades pel TC, Junts per Catalunya ha demanat anul·lar-les argumentant que són "nul·les de ple dret". Consideren que les mesures preses pel TC vulneren drets fonamentals, perquè no han estat sol·licitades per cap de les parts i, a més, envaeixen l’autonomia del Parlament i la competència exclusiva de la mesa del parlament en l’aplicació i la interpretació del seu reglament.
El Constitucional ha informat aquest dilluns al vespre que dona de termini fins dimarts a les 11h perquè les parts -el Parlament i l'Advocat de l'Estat- presentin al·legacions. A la una del migdia, l'alt tribunal es reunirà d'urgència per decidir si aixeca les mesures cautelars tal com ha demanat Junts per Catalunya. Tot plegat, amb l'horitzó d'un ple d'investidura que és previst que arrenqui a les tres del migdia.
Empara al president del Parlament
Aquest matí, el president de la Generalitat -destituït pel 155- ha demanat empara al president del Parlament, Roger Torrent, per poder ser investit. JxCat ha registrat un escrit a la cambra catalana amb l'objectiu que adopti les mesures necessàries per "salvaguardar els drets i prerrogatives del Parlament i del conjunt dels seus membres". La carta ja està en mans de Torrent, que també ha rebut la notificació del Tribunal Constitucional (TC) relacionada amb la investidura, segons el seu entorn.
Puigdemont no demana permís a Llarena per ser investit aquest dimarts
Política
Junts per Catalunya demana al TC anul·lar les mesures cautelars contra la sessió d'investidura | L'alt tribunal dona fins dimarts a les onze perquè les parts presentin al·legacions i es reunirà d'urgència a la una
ARA A PORTADA
-
Societat Niubó es carrega la número dos d'Educació pel fracàs de PISA a les portes del nou curs Gerard Mira
-
Societat Més atenció a la diversitat i reforços per a les direccions: les novetats del retorn a l'escola Gerard Mira
-
Política Sánchez descarta la participació del Marroc en la crisi de Ceuta i n'elogia la «cooperació» Oriol March
-
-
Política Junqueras exigeix a Sánchez que actuï a Ceuta i avisa: «Catalunya no pot acollir infinitament» Gerard Mira | Marc Orts i Cussó
Publicat el
29 de gener de 2018 a
les 19:09
Et pot interessar
-
Política
ERC avisa que la destitució de la secretària general d'Educació no resol el problema: «El repte és més profund»
-
Política
Catalunya davant l’ampliació de la Unió Europea
-
Política
Ceuta: invasió, crisi humanitària o supremacisme?
-
Política
El govern espanyol activa un pla d'emergència de 165 milions per a Ceuta
-
Política
Junqueras diu a Illa que hi ha decisions a Educació que es poden prendre «demà mateix»: «Només cal voluntat política»
-
Política Collboni inicia aquest diumenge una missió institucional per Bòsnia, Polònia i Ucraïna
