Carles Puigdemont s'ha reunit aquest dimecres a Londres amb l'exprimer ministre escocès Alex Salmond tot just abans de participar en un cara a cara radiofònic organitzat per SER Catalunya, que s'emetrà aquest dijous. Puigdemont ha aprofitat l'ocasió per regalar-li el llibre Catalonia, A european history.
La trobada ha durat una mica més de mitja hora i ha tingut lloc a la seu del think tank Gold Mercury International. És la primera vegada que els dos dirigents polítics es reuneixen en el que és el primer acte del viatge oficial de Puigdemont a la capital britànica.
Dijous, Puigdemont iniciarà la jornada entrevistat pel programa de la BBC This Week's World, i a la tarda impartirà una conferència sobre el futur de Catalunya a l'institut Chatham House, el segon think tank més influent del món, segons afirma la Generalitat.
La conferència "Mapping a path towards catalan independence" està organitzada pel Consell de Diplomàcia Pública de Catalunya (Diplocat), i servirà per "traçar el full de ruta del Govern per a la consecució de l'estat propi".
El president està acompanyat pel conseller d'Afers Estrangers, Raül Romeva, i pel delegat del Govern al Regne Unit i Irlanda, Josep Suárez.
Puigdemont regala a Salmond un llibre sobre la història de Catalunya
El president de la Generalitat i l'exprimer ministre escocès s'han reunit aquest dimecres a Londres | És el primer acte del viatge oficial del cap de l'executiu a la capital britànica
Ara a portada
Publicat el 11 de maig de 2016 a les 18:16
Et pot interessar
-
Política Espanya és el país que menys inverteix en defensa de l'OTAN
-
Política La Fiscalia Superior de Catalunya diu que ha actuat «raonablement ràpid» en les peticions d'amnistia a independentistes
-
Política Sánchez anuncia 1.300 milions d'euros en 10 anys per construir pisos «més ràpid»
-
Política La Moncloa rectifica i busca fórmules per no comprar bales a Israel