"Catalunya és Espanya i defensarem aquesta posició". Amb aquestes paraules Mariano Rajoy ha refermat la postura del govern del PP després de reunir-se amb Puigdemont. Sense sortir-se del guió establert, el president en funcions ha tancat la porta a un referèndum a Catalunya, una de les propostes que avui li ha traslladat el cap de l'executiu català.
"Estic disposat al diàleg i a treballar", ha apuntat Rajoy, que ha volgut deixar clar que la seva postura sobre "la sobirania nacional i la igualtat de tots els espanyols" no canviarà.
Durant la seva intervenció, també ha reflexionat sobre la "judicialització política" de la qual s'ha queixat Puigdemont. "Com a president tinc l'obligació de complir i fer complir la llei, i sense llei no hi ha democràcia", ha reblat. En aquest sentit ha reclamat "un esforç" per les dues bandes per reduir els conflictes al Tribunal Constitucional.
Rajoy també ha anunciat que hi haurà una trobada entre els vicepresidents d'ambdós executius per abordar algunes de les demandes que han sorgit en la reunió d'aquest dimecres a La Moncloa.
Rajoy avisa Puigdemont que «farà complir» la llei
Política
El president en funcions tanca la porta a un referèndum i referma que "Catalunya és Espanya" | Anuncia que hi haurà una trobada entre els vicepresidents d'ambdós executius
ARA A PORTADA
-
-
Política Tots els escenaris possibles després del 29-N: de la revàlida de Sánchez a la «supermajoria» de Feijóo Bernat Surroca Albet
-
Política La CUP sotmetrà a la militància la decisió de no presentar-se a les eleccions espanyoles Pau Espí Solé
-
-
Política Feijóo evita parlar d'habitatge en l'inici de precampanya i promet un govern de «reconstrucció nacional» Neus Climent / Agències
Publicat el
20 d’abril de 2016 a
les 18:34
Et pot interessar
-
Política Puigdemont acusa el Tribunal de Comptes de «rebel·lia» per no aplicar-li l'amnistia
-
Política
Tornar, amb sentit institucional
-
Política
El finançament: crònica de la mort de la gran aposta de la legislatura
-
Política
Alamany assegura que Rufián serà el cap de llista d'ERC el 29-N
-
Política
Els «número 1» del PSOE per Alacant: de lʼastronauta Duque a la possible marcianada Puente
-
Política
ERC i EH Bildu reeditaran la coalició al Senat en les eleccions del 29-N
