Rajoy torna amb una de les seves estranyes frases: ara contra els taps de les ampolles

L'expresident del govern espanyol lamenta la nova normativa europea: "Dificulta les coses a qui vol generar riquesa i benestar"

  • Mariano Rajoy, en una imatge d'arxiu
Publicat el 04 d’octubre de 2024 a les 17:40

Mariano Rajoy va caracteritzar-se durant el seu temps com a president del govern espanyol per fer frases virals, basades en estranyes construccions que no tenien sentit. Si bé ara ja està apartat del focus mediàtic, a cada aparició que fa sempre deixa una anècdota que genera els riures de la gent que se l'escolta.

Doncs aquest dijous es va viure un nou exemple d'això. Rajoy participava en una xerrada en què hi havia el també expresident espanyol Felipe González i l'expresident portuguès Antonio Costa. En un moment de la conversa va sortir el tema dels nous taps, que van enganxats a les botelles i que és molt difícil de separar.

Rajoy es queixava que hi ha "massa regulació" per part de la Unió Europea i va posar aquesta mesura com a exemple. "Fa un mes estava amb una botelleta d'aquestes i veia que no hi havia manera de treure el tap; vaig començar a beure i em vaig posar fet un circ", ha lamentat l'exlíder del Partit Popular entre els riures dels assistents.

Per tancar l'anècdota, Rajoy ha tornat a crear una d'aquelles frases que no tenen cap sentit. "Aquesta mesura dificulta molt les coses de qui vol generar riquesa i benestar" ha estat la queixa amb la qual ha conclòs el seu discurs contra els taps enganxats als envasos.

Per què els taps van units als envasos?

En els darrers mesos ha esdevingut habitual trobar productes que tenen el tap enganxat a l'envàs. Una situació que és encara més general des del passat juliol, quan es va posar en marxa l'obligatorietat de comercialitzar-los i mantenir-los enganxats, tant a les ampolles de plàstic com als brics. Tot plegat, es tracta de l'aplicació definitiva de la normativa emmarcada en l'estratègia europea de plàstics d'un sol ús, que persegueix l'objectiu de reduir la quantitat de residus plàstics en el medi ambient.

Concretament, és l'article 6 de la directiva aprovada el juny de 2019 estableix que els taps han d'anar adherits a l'envàs i que tots els fabricants de refrescos, aigua sense gas, begudes asèptiques i cervesa a la Unió Europea han d'implementar. Una normativa que també ha suposat la prohibició de coberts d'un sol ús, els palets per a les orelles o la purpurina, entre altres.