La manca de places públiques de residències per a gent gran i el seu cost, les deficiències en serveis sanitaris, les polítiques municipals per garantir l'accés a l'habitatge i la viabilitat de les pensions públiques han estat els quatre eixos de la taula rodona que Iaioflautas Garraf - Marea Pensionista ha organitzat aquest dissabte a Vilanova i la Geltrú.
El col·lectiu hi ha convidat els grups municipals amb representació a l'ajuntament, i han acceptat la invitació els caps de llista d'ERC, Olga Arnau; del PSC, Juan Luís Ruiz, i de SomVNG, Enver Aznar, a més d'un representant de Junts per Catalunya a Vilanova, Jan Butí, i la número 5 de Capgirem Vilanova, Rosa Soler. Han excusat la seva assistència el Partit Popular i Ciutadania Cívica.
El moment més tens s'ha viscut quan el representant de Junts per Catalunya i el candidat a l'alcaldia pel PSC -i soci de govern fins fa un any- han discrepat sobre l'endeutament municipal. Cal recordar que Vilanova té les finances intervingudes per acumular un deute que en aquests moments és de 63 milions d'euros però que l'any 2011, quan hi va haver el canvi d'un govern socialista a un de convergent, arribava quasi a 100 milions.
Iaioflautas Garraf - Marea Pensionista celebrarà un segon debat, en aquest cas a Sant Pere de Ribes, el dia 11 d'abril a les 6 de la tarda a la Casa de la Vila, i tots els grups municipals han confirmat la seva participació.
Residències, sanitat i pensions, a debat a Vilanova i la Geltrú
Iaioflautas Garraf - La Marea Pensionista reuneix representants de cinc partits amb representació municipal en una taula rodona per respondre les preguntes del col·lectiu
ARA A PORTADA
Publicat el 30 de març de 2019 a les 18:40
Et pot interessar
-
Política L'Ajuntament d'Alacant demana declarar la ciutat com a zona castellanoparlant
-
Política «La defensa de l'Estat ha fet mutar el règim constitucional a Espanya»: Mercè Barceló a l'IEC
-
Política L'excap de Contraterrorisme del CNI a Girona nega que Es Satty fos col·laborador però admet contactes telefònics
-
Política Junts aconsegueix el suport del PP i de Vox per reclamar una baixada general d'impostos
-
Política Sánchez diu que la sentència del TC sobre l'amnistia és una «molt bona notícia per a Espanya» i apuntala la convivència
-
Política Junqueras trasllada a Illa que sense finançament no tindrà pressupostos