La cap de llista de la CUP, Dolors Sabater, ha reclamat la dimissió del conseller d'Interior, Miquel Sàmper, la dissolució de la Brimo i l'ARRO i establir un nou model policial fonamentat en una idea de seguretat "humana". En una entrevista a Els Matins de TV3, ha lamentat que Sàmper "criminalitzi la protesta" i tingui una visió parcial dels fets que s'han succeït en aquests últims dies a causa de l'empresonament de Pablo Hasél. "Hem d'analitzar les causes d'aquestes protestes i mediar amb els manifestants per evitar batalles campals", ha dit Sabater, que també ha dit que els Mossos tenen "marge d'actuació" quan actuen com a policia judicial, prioritzant els criteris d'oportunitat, proporcionalitat i congruència. "Els Mossos han deixat d'actuar seguint aquests principis", ha assenyalat la dirigent de la CUP.
La qüestió de la seguretat i del model policial és un "punt molt important" de les negociacions que ahir va obrir la CUP amb ERC. La trobada d'ahir, ha detallat Sabater, va servir per posar en comú els resultats de les eleccions i per constatar que la voluntat de fer un referèndum "persisteix" amb una majoria que vol polítiques més d'esquerres. Anticapitalistes i republicans es van emplaçar a una segona reunió pròximament. En la trobada no hi va ser Sabater ni cap membre de Guanyem, però la cap de llista ha assegurat que els nou diputats que la CUP té al Parlament representen totes les organitzacions que donen suport a la candidatura. "Em sento representada a la comissió negociadora", ha assegurat, i ha tret pes a les discrepàncies internes entre Poble Lliure i Endavant.
Ara com ara, la CUP té tots els escenaris oberts, també el d'entrar al Govern, "però no a qualsevol preu". Sabater ha assenyalat que el més important és el "què i el com", i s'ha mostrat confiada que les negociacions "aniran bé". "Aquest país necessita un gir per avançar socialment i nacional", ha dit. Sobre un pacte amb els comuns, Sabater ha dit que estan disposat a parlar-hi. "Ens asseurem amb els comuns perquè si canvien i s'apropen a les tesis d'estar a favor del dret d'autodeterminació i deixar d'apuntalar el règim del 78, podrem parlar de tot", ha apuntat. Sabater ha dit que la fórmula d'ERC, CUP i comuns, que no suma majoria absoluta, vol posar l'accent en la necessitat de deixar de fer "polítiques neoliberals". "De què serveix anar cap a la independència si excloem la majoria social de la població", ha dit. En aquest sentit, ha instat a Junts a deixar de fer "polítiques neoliberals".
Sabater ha demanat una estratègia compartida a l'independentisme i "no contrarestar-se". "Necessitem ser fortes en l'estratègia de confrontació", ha dit en una entrevista a Els Matins de TV3. Sabater ha dit que la CUP estarà d'acord amb una taula de diàleg "real", que sigui efectivament de diàleg, però no per "fer-ho veure". "Fer veure el que conflicte no existeix és un error d'estratègia. Hem d'anar a una legislatura de conflicte", ha apuntat, no només pel que fa referència al procés, sinó també en matèria de lleis socials que el Tribunal Constitucional ha tombat. "El TC ha anul·lat més de 40 lleis del Parlament", ha remarcat.
[plantillaeleccions]
Sabater reclama un canvi de model policial i la dissolució de la Brimo
La cap de llista de la CUP assegura que els Mossos "tenen marge d'actuació" quan actuen com a policia judicial i insisteix que cal prioritzar la mediació per evitar batalles campals
ARA A PORTADA
-
-
L'Audiència Nacional obre una peça separada secreta amb els pagaments en metàl·lic del PSOE Redacció
-
Illa situa el 2026 com l'any de l'amnistia i el finançament singular Lluís Girona Boffi | Bernat Surroca Albet
-
Illa defensa la gestió de la pesta porcina i avisa l'oposició: «No ho acabarem en una setmana» Lluís Girona Boffi
-
Aena descarta la gestió catalana del Prat però s'obre a «ampliar l'espai de coordinació» amb el Govern Redacció
Publicat el 18 de febrer de 2021 a les 09:25
Et pot interessar
-
Política
Josep Tomàs Salàs, nou director de l'Oficina Antifrau de Catalunya
-
Política
El Parlament aprova la llei d'erradicació de l'LGBTI-fòbia amb el vot en contra de PP, Vox i Aliança
-
Política
La Fiscalia demana arxivar el cas contra Íñigo Errejón per agressió sexual
-
Política
ERC demana «lideratge» a Illa per la pesta porcina: «Governar no és només gestionar»
-
Política
Junts carrega contra Illa per la pesta porcina: "Va transmetre una imatge de nul·la confiança i seriositat"
-
Política
Cerdán suggereix que la negociació amb Puigdemont va fer-lo caure: «Tot va canviar després d'aquella foto»
