Aquest organisme denuncia que, ni tan sols, apareixen publicats els seus pressupostos a la seva pàgina web, o que l'última retribució del seu president i les últimes subvencions públiques recollides en ella daten de 2013. En l'escrit, destaca que els ingressos de la RFEF (134,7 milions d'euros) equivalen al conjunt de les altres 64 federacions esportives analitzades. Malgrat això, la Federació de Futbol ha quedat en el lloc 56 i ha suspès amb una nota de 2,7 sobre 10.
Altres esports populars a Espanya com el bàsquet o el tennis reben també una baixa qualificació amb un 5,2 (lloc 31) i un 4,6 (lloc 35), respectivament. Obtenen millor resultat les Federacions d'Atletisme (lloc 7, amb un 8,8), Handbol (lloc 8, amb un 8,5), Hoquei (lloc 13, amb un 7,5), Bàdminton i Natació (empatades al 15, amb un 7,4) i Automobilisme i Gimnàstica (empatades al 18, amb un 7,3).
Rànquing de transparència de les federacions esportives espanyoles by naciodigital on Scribd
No obstant això, TI titlla la situació general de les federacions esportives de "manifestament millorable", ja que la puntuació mitjana final supera per poc l'aprovat amb una qualificació de 5,38. La Federació de Tir amb Arc, amb un pressupost "relativament petit" d'1,1 milions d'euros, ostenta la major puntuació, amb un 9,7. El segueixen el golf (9,6) i el piragüisme (9,5). A nivell de valoració global, només aproven la meitat de les federacions, 33 de les 65 avaluades. A més dels tres esports del podi, treuen també excel·lent la hípica (9,2), l'aeronàutica i el ciclisme (totes dues amb un 9,1). Setze federacions obtenen un notable i onze, un aprovat.
L'última federació del rànquing és la de Caça, que se situa en el lloc 65 amb tan sols un 1 de nota. Això provoca que entre la primera i l'última classificada existeixi una diferència de 8,7 punts. Aquest INFED està dividit al seu torn en cinc àrees de transparència: informació sobre la federació (amb una puntuació mitjana de 6,1); relacions amb els aficionats i públic en general (5,23); indicadors de la llei de transparència (7,14); transparència economicofinancera (4,31) i transparència en les contractacions i subministraments (3,57).