
Els empresaris catalans veuen el procés independentista de Catalunya amb “cautela” i l'exemple és el sector del cava. Aquesta és la idea central del llarg article que publica aquest dijous el diari nord-americà de The New York Times. 'As Secession Talk Swells in Catalonia, Business Leaders Remain Wary of Costs', signat per Raphael Minder, reflexa les preocupacions del sector empresarial davant la possibilitat que Catalunya esdevingui un estat independent a curt termini, i ho fa a partir d'un sector productiu visiblement català, el del cava, producte que defineix com a “emblema de Catalunya”.
En tractar-se d'una de les exportacions “més importants” del que el diari nord-americà considera “regió nord-est d'Espanya”, l'articulista defensa que els cavistes “no mostren cap desig d'abraçar el moviment independentista” a partir de declaracions de Toni de la Rosa Torelló, de Caves Torelló, que valora que "fer el producte més representatiu de Catalunya no vol dir que volem estar representats en aquest debat polític", i de José Luis Bonet Ferrer, president de Freixenet, que considera que els empresaris “tenen dret a preocupar-se si els polítics creen tensions en lloc de buscar el diàleg", al temps que defensa que Catalunya “és una part essencial d'Espanya” i mostra la seva voluntat que això “continuï així”.
L'article també recull declaracions d'altres membres del sector empresarial com Salvador Alemany (Abertis), Jordi Bagó i Mons (Serhs) i Antoni Abad i Pous (Cecot), entre d'altres.