El president del Parlament de Catalunya de la XII legislatura, Roger Torrent, ha rebutjat les acusacions de tebior que la CUP ha fet sobre el seu discurs d'acceptació del càrrec afirmant que tocava fer un parlament "de president" i que no cal demostrar les conviccions pròpies "amb proclames".
Entrevistat per TV3 Torrent ha defensat el llegat de la seva predecessora en el càrrec, Carme Forcadell, i ha subratllat que, com ella, ell també defensa que a la cambra catalana es pugui "parlar de tot". Sobre la investidura o no de Carles Puigdemont, Torrent no s'hi ha volgut pronunciar, només ha dit que si és el candidat que genera més majoria caldrà parlar de com s'afronta la qüestió.
Torrent, iniciarà demà la ronda de consultes amb els representants de les formacions polítiques parlamentàries per proposar a la cambra un candidat a la presidència de la Generalitat. A dos quarts d'una rebrà el representant de Catalunya en Comú –Podem, Xavier Domènch, i a la una, el del Partit dels Socialistes de Catalunya, Miquel Iceta. Està previst que la ronda de consultes amb la resta de representants acabi divendres.
Torrent replica a la CUP que no cal demostrar les conviccions pròpies «amb proclames»
El nou cap del Parlament comença demà la ronda de contactes amb PSC i els Comuns de cara a la investidura
ARA A PORTADA
Publicat el 17 de gener de 2018 a les 21:24
Et pot interessar
-
Política El Parlament investigarà les irregularitats i els casos de violència sexual a la DGAIA
-
Política Rull es compromet a fer «totes les gestions» perquè la Bressola pugui obrir el Liceu
-
Política Barcelona i 15 ciutats europees volen 300.000 milions d'euros anuals contra la crisi d'habitatge
-
Política ERC, Comuns i CUP demanen que una comissió investigui la repressió del Patronato de la Mujer contra dones menors
-
Política Josep Borrell es trenca la clavícula en caure a terra en un hotel de Bolívia
-
Política Illa viatjarà al Japó la setmana del 26 de maig per «reforçar i ampliar» les relacions del país amb Catalunya