Són dies de trucades, contactes i dinars dins de Convergència Democràtica per preparar el congrés refundacional del partit. Aquest dimarts, Jordi Turull, dirigent de CDC i portaveu de Junts pel Sí al Parlament, es trobarà amb diputats i alcaldes del seu partit dins del procés precongressual que viu la formació, segons ha pogut saber NacióDigital. Turull és un dels dirigents que sospesa presentar la seva candidatura a la secretaria general en el proper congrés, el mes de juliol, i disposa de suports importants.
Fonts de CDC consideren que, a banda d'oferir-se com a opció per exercir la secretaria general, Turull podria declinar optar a aquest càrrec si finalment Artur Mas, president del partit, opta per un model de presidència executiva. La decisió de no competir per la secretaria en cas que quedés molt subordinada a la presidència podria ser compartida per altres aspirants.
La trobada amb Turull –a qui molts quadres del partit han demanat de veure en aquestes setmanes- s'emmarca en els contactes que s'estan fent entre els diversos sectors del partit. Altres figures amb base important de suport intern són l'exconseller Germà Gordó –que ha construït un ventall de partidaris que van del centredreta al centreesquerra dins de Convergència- i Josep Rull, que no es presentaria a la secretaria però de l'entorn del qual han sorgit noms com Mercè Conesa i Carles Campuzano, situats en una ala de Convergència que es reclama socialdemòcrata.
En aquest marc precongressual, la direcció de CDC ha engegat el "Torn obert", un gran debat entre la militància en el qual estan participant milers d'afiliats i simpatitzants.
Turull es reunirà amb diputats i alcaldes per explicar el seu projecte de cara a la secretaria general
Si Artur Mas optés per un model de presidència executiva de CDC, alguns dels aspirants a dirigir el partit no es postularien
ARA A PORTADA
Publicat el
18 d’abril de 2016 a
les 18:51
Actualitzat el
18 d’abril de 2016 a les
19:07
Et pot interessar
-
Política
Els Comuns reclamen que la Generalitat pugui «planificar i executar obra» a Rodalies per aprovar els pressupostos
-
Política
ERC referma el «no» a la proposta de Rufián: «Cal una esquerra de quilòmetre zero»
-
Política
Feijóo implora a Vox que no sigui un «mur» per poder governar junts
-
Política
Imputen dos exdirectors de la Guàrdia Civil per espiar l'independentisme en el cas Pegasus
-
Política
Dret a la vaga i dret al canvi
-
Política
Alamany supera la recollida d'avals i es converteix en la candidata d'ERC a Barcelona el 2027
