Un 62% dels catalans reclamaria més autogovern i no pas la independència. Així ho assenyala un sondeig del GESOP publicat pel diari El Periódico, on recull les opinions de centenars ciutadans entrevistats. Destaca que només un 21,5% de catalans buscaria la via independentista.
Del sondeig se'n destaca que dins dels partits independentistes són els partidaris d'ERC qui demanarien més autogovern (52,8%) i en canvi Junts per Catalunya i la CUP són molt partidaris de la via unilateral o de la independència com a fi únic.
Segons informa el diari barceloní, els ciutadans situats més a l'esquerra es mostren una mica més partidaris de l'opció independentista (un 34%) i els que se senten només catalans són en gran majoria, partidaris d'aquesta opció. En aquest segment es prefereix optar per posar en pràctica la via unilateral independentista (57,6%) contrastant amb la via de la negociació (33,9%).
Aquest dilluns es reuniran els presidents Quim Torra i Pedro Sánchez a la Moncloa. Sobre la taula hi ha molts punts a tractar, com la petició de referèndum pactat o noves vies de diàleg.
Un 62% de catalans demanaria més autogovern
Política
Només un 21% demanaria la independència segons un sondeig del Gesop del diari El Periódico
ARA A PORTADA
-
Societat La destitució de la número dos de Niubó cronifica Educació com la pedra a la sabata del Govern Gerard Mira
-
-
Política Sánchez descarta la participació del Marroc en la crisi de Ceuta i n'elogia la «cooperació» Oriol March
-
-
Política Junqueras exigeix a Sánchez que actuï a Ceuta i avisa: «Catalunya no pot acollir infinitament» Gerard Mira | Marc Orts i Cussó
Publicat el
08 de juliol de 2018 a
les 18:18
Et pot interessar
-
Política
Dimiteix Tomás Carrión, número dos de Núria Parlon a Interior
-
Política
ERC avisa que la destitució de la secretària general d'Educació no resol el problema: «El repte és més profund»
-
Política
Catalunya davant l’ampliació de la Unió Europea
-
Política
Ceuta: invasió, crisi humanitària o supremacisme?
-
Política
El govern espanyol activa un pla d'emergència de 165 milions per a Ceuta
-
Política
Junqueras diu a Illa que hi ha decisions a Educació que es poden prendre «demà mateix»: «Només cal voluntat política»
