
Dana Rohrabacher, president del subcomitè d'Afers Europeus. Foto: TV3
Diversos congressistes dels Estats Units s'han mostrat aquest dimecres a favor de l'autodeterminació de Catalunya. El president del subcomitè d'Afers Europeus del Congrés dels Estats Units Dana Rohrabacher, ha assegurat: "No veig cap raó per la qual els catalans no puguin decidir si volen formar part d'Espanya o no". Ho ha dit després d'una reunió amb el secretari d'Afers Exteriors del Govern, Roger Albinyana, en què també hi han participat el president de la comissió d’Acció Exterior del Parlament de Catalunya, Jordi Solé, i el delegat del Govern als Estats Units, Andrew Davis.
En declaracions a la premsa Rohrabacher ha reflexionat: "Li diria al govern d'Espanya que a llarg termini és millor donar a la gent l'opció de prendre les seves pròpies decisions". Segons el congressista forçar a les persones a formar part d'un estat pot crear ressentiment i malmetre "el sentiment d'unitat que un país necessita tenir".
El legislador republicà Mario Díaz-Balart també s'ha mostrat favorable a l'autodeterminació de Catalunya, així com ho ha fet el conservador Carlos Curbelo.
Aquest dimecres una delegació de la Generalitat de Catalunya s'ha reunit amb membres del Comitè d'Exteriors del Congrés dels EUA per parlar sobre el procés català i les eleccions del 27-S.
Abans de la reunió, Roger Albinyana ha fet una conferència al Peterson Institute for International Economics on ha parlat sobre la viabilitat econòmica d'una Catalunya independent.
Els Estats Units és el cinquè país en tractar el procés sobiranista català en la seva cambra legislativa, després dels casos del Paraguai, Dinamarca, Irlanda i l'Uruguai.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=k-ZmAGCO56s[/youtube]