El raper a l'exili Valtònyc, ha celebrat aquest dissabte al vespre el seu primer concert en solitari des que es va establir a Bèlgica. El raper ha admès que tocar fora de casa amb un públic que no és el seu li resulta una mica "incòmode". El mallorquí ha sortit a l'escenari el mateix dia que milers de persones sortien als carrers de Barcelona per reclamar la llibertat dels presos i exiliats.
"L’escalfor del que fan a Catalunya també ens arriba aquí i esperem que el que fem aquí els doni força per seguir lluitant com el que fan ells ens la dóna a nosaltres", ha afegit.
Per altra banda, ha assegurat que oferir un concert a Bèlgica, igual que passava a Espanya, vol dir també "fer política" i "desafiar" l’Estat. En qualsevol cas, ha destacat, a Bèlgica és "lliure".
El cantant també ha valorat que és "significatiu" que els CDR es mobilitzin el mateix dia que els francesos van "alliberar-se de la monarquia". "Tenim més força que mai ara i ho hem d’aconseguir", ha dit.
En aquest sentit, ha assegurat que és "el moment" de plantejar a tot l’estat espanyol la celebració d'un referèndum sobre si es vol una república o una monarquia. Valtònyc ha actuat aquest dissabte en el marc del festival CityZen a l’església del Béguinage, a Brussel·les, juntament amb artistes com el raper belgacongolès Badi.
"Només volem cantar i que ens deixis ser lliures", ha dit en acabar el concert Valtònyc. El retorn als escenaris ha coincidit amb la clausura de l’exposició "55 urnes per la llibertat", la mostra sobre l’1 d’octubre que des de meitats de juny s’ha pogut visitar al mateix centre religiós.
Valtònyc agraeix l'escalfor rebuda des de la manifestació en el seu primer concert a Bèlgica
Política
El cantant assegura que “és el moment” de fer un referèndum sobre la monarquia a l’estat espanyol
ARA A PORTADA
-
-
Política Contenidors cremats i 18 detinguts en una Diada marcada per la forta presència de joves Neus Climent
-
Política L'independentisme evita caure en el replegament identitari per la Diada Bernat Surroca Albet | Lluís Girona Boffi
-
Política La llengua reactiva els joves per la Diada: «Vull poder parlar en català a la universitat» Lluís Girona Boffi | Paula Rovira Moreno
-
Política La reivindicació de l'estat propi torna al centre de Barcelona: les millors fotos de la Diada Hugo Fernández Alcaraz | Ricard Novella
Publicat el
14 de juliol de 2018 a
les 20:22
Et pot interessar
-
Política
L’endemà de la Diada: relligar ideals i quotidianitat
-
Política
«S'ha agafat Castella com a ànima i espill d'Espanya»
-
Política
L’esquerra independentista mobilitza milers de persones a Barcelona i carrega contra el feixisme
-
Política
Aliança Catalana seria segona força en un Parlament encara més fragmentat, segons una enquesta d'«El Mundo»
-
Política
La manifestació de la Diada a Barcelona aplega 100.000 persones segons l'ANC i 45.000 segons la Guàrdia Urbana
-
Política
Les llavors sota les cendres
