El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, veu amb bons ulls el pas que ha fet el Consell d'Estat a favor de la liberalització del corredor ferroviari de Llevant, que uneix València i Madrid. Un vistiplau que pot suposar la fi del monopoli de Renfe. "És una excel·lent notícia i el més desitjable és que procedim a la progressiva liberalització de tots els serveis ferroviaris perquè els operadors que ho desitgin pugin competir per prestar un bon servei als ciutadans", ha explicat. Vila ha assistit a la inauguració de la nova exposició del Museu de la Pesca de Palamós i a la primera Nit Solidària Costa Brava que ha agrupat autoritats catalanes per recollir fons per la investigació de la sida.
Aquest diumenge s'ha donat a conèixer que el Consell d'Estat, un òrgan assessor, ha donat el vistiplau perquè el corredor ferroviari de Llevant tingui un operador privat que competeixi amb Renfe. La selecció de l'empresa es realitzarà després que el ministeri de Foment faci un concurs obert tot i que el procés preveu una primera fase en què només un operador privat pugui competir amb la companyia pel que fa al transport de passatgers en aquest tram.
De moment, entre les empreses privades interessades i que tenen la llicència d'operador ferroviari, hi ha les constructores ACS, Acciona, Ferrovial i Comsa i les companyies de transports Alsa i Interbús.
Vila remarcat que en cap cas això significa que l'administració deixi de regular i garantir el bon servei del transport públic. "Crec que això s'està duent amb massa timidesa i s'hauria de jugar fort, seria oportú liberalitzar el sector per millorar els serveis ferroviaris", ha comentat des de Palamós.
 
 
							
																					
																Vila: «El més desitjable és que procedim a la progressiva liberalització de tots els serveis ferroviaris»
El conseller veu amb bons ulls la decisió del Consell d'Estat, que ha donat el vistiplau perquè el corredor ferroviari de Llevant tingui un operador privat que competeixi amb Renfe
ARA A PORTADA
- 
													Punt i final al pacte Junts-PSOE: la militància avala la ruptura amb Sánchez Oriol March | Bernat Surroca Albet  
- 
													Jaume Giró, després del trencament Junts-PSOE: «Cal evitar el tacticisme i defugir la retòrica erma» Oriol March  
- 
													ERC, davant del «trencament» de Puigdemont amb Sánchez: entre l'escepticisme i el compromís amb la negociació Bernat Surroca Albet  
- 
													Sánchez admet cobraments en efectiu, però sempre «dins de la legalitat»: «El finançament del PSOE és net» Bernat Surroca Albet  
- 
													Mazón anuncia una compareixença per la dana i diu que «es fa càrrec» dels insults dels familiars de les víctimes Natàlia Pinyol  
Publicat el 09 d’agost de 2015 a les 21:45
																			
								Et pot interessar
- 
												 Política
												Aznar assegura que Pujol va prioritzar la immigració magribina per evitar la llatinoamericana Política
												Aznar assegura que Pujol va prioritzar la immigració magribina per evitar la llatinoamericana
- 
												 Política
												Junts denuncia que la Generalitat hagi contractat tecnologia xinesa per desplegar la fibra òptica pública Política
												Junts denuncia que la Generalitat hagi contractat tecnologia xinesa per desplegar la fibra òptica pública
- 
												 Política
												BComú exigeix a Collboni que prohibeixi ja les compres d'habitatge especulatives si vol pressupostos Política
												BComú exigeix a Collboni que prohibeixi ja les compres d'habitatge especulatives si vol pressupostos
- 
												 Política
												I Esquerra, què? Política
												I Esquerra, què?
- 
												 Política
												Junts avala la llei de Sánchez que obliga les grans empreses a respondre en català Política
												Junts avala la llei de Sánchez que obliga les grans empreses a respondre en català
- 
												 Política
												Al PP se li acumulen les desgràcies Política
												Al PP se li acumulen les desgràcies

 
															 
															 
															 
															 
															