
Daniel Martin no s'ha deixat sorprendre i ha aconseguit guanyar per primera vegada la Volta Catalunya –ja havia pujat dues vegades al podi-. Una prova que ha tingut més accent ripollès que mai ja que en aquesta ocasió ha acollit un final a Vallter 2000 i l'inici de l'etapa reina a Llanars. A més, ha passat per poblacions com Camprodon, Sant Joan, Ripoll, Campdevànol i Gombrèn.
L'irlandès establert a Girona, i que precisament va guanyar l'etapa reina, ha pogut aquest diumenge conservar els 17 segons d'avantatge respecte Joaquim el “Purito” Rodríguez que s'ha hagut de confondre amb el segon lloc a la general.
Tot plegat després d'una darrera etapa vibrant que ha acabat amb vuit voltes a un circuit a Montjuïc on es pujava a la font del Gat (port considerat de tercera categoria). La victòria ha estat per Thomas de Gendt (Vacansoleil) mentre que Michele Scarponi (Lampre) ha entrat quart i ha aconseguit desbancar Nairo Quintana –guanyador a Vallter- en el tercer esglaó del podi final. En la darrera volta el “Purito” ha atacat però Martin no s'ha posat nerviós i l'ha atrapat abans de coronar el port per aconseguir assegurar-se la victòria a la general.
Galeria de fotos de la Volta Catalunya 2013
La Volta a Valls (delCamp.cat)
La Volta a Ripoll (Arnau Urgell)
La Volta a Vallter 2000 (Josep Maria Montaner)