De Ripoll fins a Mònaco

La capital del Ripollès tornarà a ser aquest dilluns punt de control d'un dels trams d'enllaç previ del prestigiós Ral·li Montecarlo Històric

Publicat el 30 de gener de 2012 a les 09:26
Ripoll tornarà a tenir un control de pas del Ral·li Montecarlo. Foto: Adrià Costa

Aquest dilluns 30 de gener, una vegada més Ripoll serà punt de control del Ral·li Montecarlo Històric, amb automòbils dels anys cinquanta, seixanta i setanta. S’espera que més de seixanta vehicles facin el seu control a la plaça de l’Ajuntament i el pas tindrà lloc aproximadament entre les sis i tres quarts de vuit.

Aquesta és una cursa emblemàtica en la que participen vehicles procedents d’arreu de l'Estat espanyol i l’objectiu és arribar a Mònaco, on es concentraran amb els altres vehicles, procedents de la resta de ciutats europees, per iniciar la cursa pròpiament dita. Tant en l'enllaç com en la competició els participants hauran de desafiar les baixes temperatures i la neu que afectarà bona part d'Europa aquest cap de setmana.

Des de Ripoll, on arribaran procedents de Barcelona -on es fa una de les sis sortides prèvies-, els cotxes travessaran la comarca fins a coll d'Ares passant per Sant Joan, Sant Pau i Camprodon.

El Ral·li Montecarlo Històric, que organitza el prestigiós Automobil Club de Mònaco des de fa 15 anys, està considerat com la gran prova d’hivern sobre rodes de tot Europa i un dels ral·lis històrics més importants en l’àmbit mundial, en què participen vehicles de gran valor històric i esportiu. Es tracta dels mateixos cotxes que a la seva època havien participat en el mític ral·li Montecarlo.

Galeria de fotos 2010 (Adrià Costa)

Galeria de fotos 2009 (Arnau Urgell)