La prova constava de quatre trams: Capsacosta, Santigosa, Alpens i, com a novetat, Llaés, que no s’havia disputat mai en els campionats de ral·lis de velocitat. Els participants havien de fer dues passades per cada tram, amb el parc d’assistència a Ripoll, centre neuràlgic de la prova.
La participació de Neuville, cinc vegades subcampió del món, havia despertat molt d'interès entre els aficionats al món del motor. El pilot belga disputava la prova com a test de cara al Ral·li RACC Catalunya-Costa Daurada de mitjans d'octubre. Tot i així es va demostrar molt superior en tots i cadascun dels trams del ral·li.
Albert Orriols i Lluís Pujolar, amb el Skoda Fabia R5, es van situar des de bon inici en segona posició, primers entre els participants del Campionat de Catalunya de Ral·lis. Problemes amb l’elecció dels neumàtics en la segona passada per Santigosa els van relegar a la tercera posició general, sent superats per Eduard Pons i Alberto Chamorro, amb un Skoda Fabia R5 EVO.

Thierry Neuville, en un dels trams. Foto: Motor Club Sabadell
Amb Neuville destacat al capdavant, Orriols i Pons van mantenir un important frec a frec pel liderat del català fins que en la primera passada per Llaés, Orriols va punxar i va perdre molt de temps. L’osonenc no acabaria la cursa per un accident de trànsit en el tram d’enllaç cap a la darrera especial.
Eduard Pons també va perdre totes les seves opcions de victòria, per una sortida de pista en la darrera especial, quedant relegat a la cua de la classificació general.
Àlex Español i Marc Qué, amb un Renault Clio, havien rodat rere els favorits fent una cursa molt regular. Amb un vehicle de dues rodes motrius, van acabar segons de la general i primers del Campionat de Catalunya. La parella s’adjudicaria també la Challenge Michelin.
La tercera posició de la classificació general va ser per a Albert Torres i Jordi Noguera, amb un BMW E30 325, segons entre els participants del Campionat de Catalunya.
El podi del català el van completar Pau de las Heras i Gerard Alsina que, amb un Mitsubishi EVO VI, eren sisens a falta d’un tram per acabar el ral·li.
Marc i Lídia Montaner es van endur la Challenge Pirelli, amb un Seat Ibiza, després d’acabar en 11a. posició de la general. Franc Olivé i Ricard Aulet, amb un Mitsubishi Lancer EVO VI, es van apuntar la Challenge Rallycracks.
[h3]El ral·li, en petit format[/h3]
Els participants del Trofeu Catalunya de Ral·lisprints d’asfalt només havien de completar tres trams. El triomf va ser per a Àlex i Josep Font, amb un Volkswagen Golf G60, tot i patir algun ensurt en la segona especial. Roger Vila i Manel Marmol, amb un Peugeot 106 Rallye, van ser segons. El tercer millor temps entre els participants del Trofeu de Ral·lisprints va ser per Lluc Rubio i Ionela Mihaela, que participaven amb un Audi Quattro.
El Ral·li de la Llana era puntuable també per als Campionats de Regularitat Sport i Súper Sport. En Regularitat Sport la victòria va ser per Antoni Verdaguer i Maria Jesús Mora, amb un Porsche 944 Turbo. El segon lloc el van ocupar Pere Serrat Prats i Pere Serrat Puig, amb un BMW E30 M3. El podi el completarien Josep Cunill i Marc Prados, amb un Renault 5 GT Turbo. Pel que fa a la Regularitat Súper Sport, el triomf va ser per a Albert i Jan Rosa, amb un Peugeot 205 GTI 1.9. El segon lloc va ser per José Luis Moreno i Isidre Noguera, amb un BMW E30 320i. El podi el van completar Joan i Jordi Galtés, amb un BMW E30 325i.
La propera cursa del Campionat de Catalunya de Ral·lis serà el Ral·li de Vidreres, que se celebrarà sobre terra, i tindrà lloc el 25 de setembre.

Thierry Neuville, a dins del seu cotxe. Foto: Motor Club Sabadell