17
de març
de
2009
Concretament s'han licitat els estudis projectes en dos trams. Per unabanda el del Ripollès, des del giratori de Collabós (enllaç amb laC-38) fins a Campdevànol i que inclou les tres variants dels municipisdel Baix Ripollès.
El segon tram, bàsicament en territori garrotxí, és el de Collabós finsa l'enllaç amb la carretera C-37, l'eix Vic – Olot, i inclou un noutraçat per esquivar el tram urbà de Llocalou-la Canya-Olot. Segons elpresident del Consell Comarcal del Ripollès, Enric Pérez, la principalvariació es produirà a partir del restaurant ca l'Enric de la Vall deBianya on es construiria un túnel per saltar a l'altra vessant de lamuntanya i enllaçar amb el darrer tram de la N-260A, la carretera deVallfogona.
Tot el nou tram tindrà una velocitat de disseny de 100 km/h i esdissenyarà el projecte de tal manera que, en un futur, es poguésdesdoblar. Finalment, a Olot es desdoblaria l'actual variant fins al'autovia i s'allargaria fins a la C-37, per absorbir el tràfic del noutúnel de Bracons.
Per Enric Pérez es tracta d'una notícia molt positiva que confirma lesgestions realitzades a Madrid juntament amb la diputada socialista,Montse Palma, i l'alcalde olotí, Lluís Sacrest. 'És important quecomencin els estudis per resoldre les variants a la comarca' afegeix elpresident comarcal.
El segon tram, bàsicament en territori garrotxí, és el de Collabós finsa l'enllaç amb la carretera C-37, l'eix Vic – Olot, i inclou un noutraçat per esquivar el tram urbà de Llocalou-la Canya-Olot. Segons elpresident del Consell Comarcal del Ripollès, Enric Pérez, la principalvariació es produirà a partir del restaurant ca l'Enric de la Vall deBianya on es construiria un túnel per saltar a l'altra vessant de lamuntanya i enllaçar amb el darrer tram de la N-260A, la carretera deVallfogona.
Tot el nou tram tindrà una velocitat de disseny de 100 km/h i esdissenyarà el projecte de tal manera que, en un futur, es poguésdesdoblar. Finalment, a Olot es desdoblaria l'actual variant fins al'autovia i s'allargaria fins a la C-37, per absorbir el tràfic del noutúnel de Bracons.
Per Enric Pérez es tracta d'una notícia molt positiva que confirma lesgestions realitzades a Madrid juntament amb la diputada socialista,Montse Palma, i l'alcalde olotí, Lluís Sacrest. 'És important quecomencin els estudis per resoldre les variants a la comarca' afegeix elpresident comarcal.