03
de març
de
2021, 12:57
Actualitzat:
13:05h
El Servei Català de Trànsit posarà en funcionament a partir d'aquest divendres un nou radar fix a la C-17. Està ubicat al punt quilomètric 42,6 a Centelles en sentit sud.
L'aparell té l'objectiu de reduir la velocitat excessiva en aquest punt així com la sinistralitat. El límit màxim de velocitat permès a la via és de 80 km/h. En aquesta mateixa zona ja hi ha instal·lat un altre radar en sentit nord.
A banda d'aquests dos a Centelles, a la C-17, hi ha tres radars fixos més. Segons Trànsit, n'hi ha a Seva, al Pinós; a Parets del Vallès, i a la Llagosta. També hi ha el radar de Tram a Lliçà de Vall, també al Vallès Oriental.
Tal com explica Trànsit, els radars estan distribuïts tant en vies principals com secundàries, seguint criteris de priorització dels punts o trams on és necessari reduir la sinistralitat, i han demostrat que resulten efectius com a elements dissuasius per disminuir l'accidentalitat.
La velocitat excessiva és un dels principals factors concurrents de la sinistralitat viària. A Catalunya, l'any 2020 la velocitat excessiva o inadequada va intervenir com a causa en el 13,9% dels accidents amb víctimes mortals i ferits greus en vies interurbanes.
L'aparell té l'objectiu de reduir la velocitat excessiva en aquest punt així com la sinistralitat. El límit màxim de velocitat permès a la via és de 80 km/h. En aquesta mateixa zona ja hi ha instal·lat un altre radar en sentit nord.
A banda d'aquests dos a Centelles, a la C-17, hi ha tres radars fixos més. Segons Trànsit, n'hi ha a Seva, al Pinós; a Parets del Vallès, i a la Llagosta. També hi ha el radar de Tram a Lliçà de Vall, també al Vallès Oriental.
Tal com explica Trànsit, els radars estan distribuïts tant en vies principals com secundàries, seguint criteris de priorització dels punts o trams on és necessari reduir la sinistralitat, i han demostrat que resulten efectius com a elements dissuasius per disminuir l'accidentalitat.
La velocitat excessiva és un dels principals factors concurrents de la sinistralitat viària. A Catalunya, l'any 2020 la velocitat excessiva o inadequada va intervenir com a causa en el 13,9% dels accidents amb víctimes mortals i ferits greus en vies interurbanes.