
Era un ja llunyà estiu de 2009 –en plena crisi- quan el subdelegat del Govern espanyol a Girona, Francesc Franciso-Busquets, es va despenjar anunciant que totes les carreteres pendents a la demarcació –entre les quals el túnel de Toses, el nou traçat de la N-260 entre Olot i Ripoll el desdoblament de la N-260 entre Figueres i Besalú- estarien acabades abans del 2015. L'anunci, que va causar gran sorpresa, el va ratificar el mateix Ministeri de Foment l'abril de 2010.
Això sí, per curar-se en salut –i com a prevenció per les hemeroteques- Foment va anunciar en seu parlamentària que aquestes previsions es complirien si “no sorgia algun inconvenient inesperat”. En realitat, i quan només manquen tres anys per aquest termini clarament inassolible, cap d'aquestes obres s'ha començat i no hi ha cap calendari per executar-les.
El canvi de govern espanyol suposa també rellevar el “virrei” a Girona. Aquest dimarts Francisco-Busquets es va acomiadar de la premsa i va justificar l'error de les seves previsions per un “canvi de criteri” del ministeri. En aquest sentit va criticar la manca de “sensibilitat amb el territori” de Foment i el fet que s'hagi combinat els efectes de la crisi amb la priorització del tren d'alta velocitat (TAV) a l'hora d'invertir.