El Consorci Ripollès Desenvolupament ha assistit promocionant la comarca del Ripollès al Saló Internacional del Turisme, que s'ha celebrat a Barcelona del 26 al 29 de maig. Pel consorci el balanç de la fira és positiu i segons el tècnic de turisme que ha atès el mostrador del Ripollès, s'han efectuat 680 consultes sobre diferents temes, però sobretot sobre romànic, senderisme i activitats a la natura.
Per tal d'apropar millor la comarca als visitants de la fira, el Ripollès va assistir amb una pantalla panoràmica on es mostrava la cartografia dinàmica en 3 dimensions del Ripollès, d'aquesta manera, tots aquells que ho desitjaven podien fer un vol virtual per la comarca i descobrir els seus diferents racons. Al voltant d'aquesta eina, s'ha organitzat un concurs: s'han proposat 6 indrets de la comarca i els concursants han de trobar correctament les coordenades en GPS de cada indret, buscant-les a través d'aquesta cartografia dinàmica en 3D a la que s'hi pot accedir mitjançant la pàgina web www.ripollesturisme.com . Els que contestin correctament entraran en un sorteig d'un lot de productes del Ripollès.
Un altre dels actes organitzats durant la fira ha estat el Tast de Productes del Ripollès, a través d'un mostrador destinat a aquesta finalitat el dissabte, 28 de maig de 2005, de 18:00 a 20:00 h.
En aquest mostrador hi han estat presents els productes de diferents artesans alimentaris de la comarca del Ripollès:
-Carquinyolis de Mas Palou de Ripoll
-Mets i Daines de Forn Robiró de Ribes de Freser
-Carícies de Can Junyent de Ripoll
-Galetes Birba de Camprodon
-Embotits El Rebost de St.Pau de Segúries
-Formatges La Rovira de St.Pau de Segúries
-Coca Abadessa de Can Salvat de St.Joan de les Abadesses
-Licors de Destileries Bosch de St.Quirze de Besora
Tots aquests productes juntament amb material publicitari dels diferents establiments es van oferir als visitants. Un tast de productes del Ripollès, per tant, que va ser tot un èxit. Abans de finalitzar el temps destinat als tastets, tots els productes del Ripollès ja s'havien esgotat i el públic assistent que els va poder tastar en va fer una excel.lent valoració.
Juntament amb els productes del artesans de la comarca, el Grup de Cuina del Ripollès també va portar les seves propostes gastronòmiques que els assistents van poder degustar el mateix dissabte a la tarda: mousse de mató montadito de xai fred amb all-i-oli de poma, embotits, formatge, galetes, carquinyolis... En total es van repartir més de 500 tastos.
ARA A PORTADA
Publicat el
06 de juny de 2005 a
les 17:06
Et pot interessar
-
Societat
El nou mirador de la Vall de Núria amb vistes excepcionals del llac i l'entorn natural
-
Societat
Les fortes pluges d'aquest dijous provoquen inundacions i talls a l'R3 a Ripoll
-
Societat
Quatre guàrdies municipals ja patrullen per Sant Joan de les Abadesses després de l'eliminació de la Policia Local
-
Societat
El 65% dels motoristes segueixen les marques de seguretat de la Collada de Toses
-
Societat
Oferta de feina: un restaurant històric dels Pririneus ofereix sou i casa per ser «rescatat»
-
Societat
Sant Joan de les Abadesses prohibirà els actes a la plaça Major per seguretat
